شبکه حقوق بشر سوریه (SNHR) با انتشار گزارش موارد نقض حقوق بشر از سوی رژیم اسد در سال ٢٠١٨ را اعلام کرد: طی سال گذشته ٦ هزار و ٩٦٤ غیرنظامی در سوریه جان باختند. به گزارش سنت‌آنلاین، از این تعداد ٤ هزار و ١٦٢ نفر به دست نیروهای رژیم اسد کشته شدند. براساس این گزارش […]

در سال ٢٠١٨ چهار هزار و ١٦٢ نفر به دست نیروهای رژیم اسد کشته شدندشبکه حقوق بشر سوریه (SNHR) با انتشار گزارش موارد نقض حقوق بشر از سوی رژیم اسد در سال ٢٠١٨ را اعلام کرد: طی سال گذشته ٦ هزار و ٩٦٤ غیرنظامی در سوریه جان باختند.

به گزارش سنت‌آنلاین، از این تعداد ٤ هزار و ١٦٢ نفر به دست نیروهای رژیم اسد کشته شدند.

براساس این گزارش در سال ٢٠١٨ آمار قربانیان کودک به ٧١٣ نفر رسیده و ٥٦٢ زن نیز از سوی نیروهای رژیم اسد به قتل رسیده‌اند.

همچنین در جریان حملات هوایی رژیم که با حمایت روسیه طی سال گذشته ترتیب داده شد، ٤٦٧ غیرنظامی از جمله ١٦٩ کودک و ٥١ زن جان باختند. از سوی دیگر این آمار در حملات نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به ١٧٥ کودک و ٩٠ زن می‌رسد.

این در حالیست که در مجموع ١١٠٧ غیرنظامی از جمله ٢٧٤ کودک و ١٤٥ زن در حملات گروه‌های ناشناس کشته شده و ٤٤٦ غیرنظامی دیگر که در میان آن‌ها ٨٢ کودک و ٤١ زن به چشم می‌خورد به دست داعش کشته شدند.

گروه ی.پ.گ/پ.ک.ک نیز ٢٨٥ غیرنظامی از جمله ٢٩ کودک و ٢٦ زن را به قتل رسانده و مخالفان نظامی و گروه‌های مسلح مخالف رژیم نیز مسبب مرگ ٨٠ غیرنظامی از جمله ٢١ کودک و ٨ زن شدند.