امام جمعه اهل سنت چابهار: سقوط ارزش پول ملی سقوط حیثیت و آبروی یک کشور است شیخ الحدیث مولانا عبدالرحمن چابهاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان چابهار (۳ مرداد ۱۳۹۹) با اشاره به گرانی‌های روزافزون حاکم بر کشور، خواستار تجدیدنظر در سیاستهای اقتصادی کشور شد. به گزارش سنت آنلاین به نقل از کانال […]

امام جمعه اهل سنت چابهار:
سقوط ارزش پول ملی سقوط حیثیت و آبروی یک کشور است

شیخ الحدیث مولانا عبدالرحمن چابهاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان چابهار (۳ مرداد ۱۳۹۹) با اشاره به گرانی‌های روزافزون حاکم بر کشور، خواستار تجدیدنظر در سیاستهای اقتصادی کشور شد.

به گزارش سنت آنلاین به نقل از کانال رسمی مولانا عبدالرحمن، ایشان در فرازی از سخنان خویش خاطرنشان کرد: گرانی‌هایی که امروزه بر کشور ما حاکم است، واقعاً برای دولتمردان شرم‌آور است؛ این گرانی‌ها مشکلات دیگری را در پی دارند، باید در سیاست‌ها تجدید نظر شود. به طور نمونه من سال ۱۳٤۷ با دو هزار تومان به حج رفتم و آن‌زمان صد تومان ایرانی معادل هفتاد درهم اماراتی بود. سقوط کردن ارزش پول ملی، به معنای سقوط حیثیت و آبروی یک کشور است. شرم بر شما باد که این گرانی را به وجود آوردید و با این گرانی انواع مفاسد؛ مانند زنا، بی‌حیایی، دزدی و راهزنی رواج پیدا می‌کند.

این شخصیت برجستهٔ اهل سنت همچنین حکومت‌داری خلفای راشدین را الگویی بسیار مناسب دانست و افزود: سیاست‌های حکمرانی خلفای راشدین بهترین و عالی‌ترین سیاست در ادارهٔ امور مملکت بود، امنیت در آن زمان به اوج خود رسیده بود، امروزه بعضی‌ها نسبت به همین سردمداران عدالت و اسلام دهن‌کجی می‌کنند که خاک بر سر چنین دهانی باد که نسبت به آن‌ها دهن کجی می‌کند.