ترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف در بیانیه‌ای امروز (١٢/آذر/١٣٩٧) اعلام کرد که در «راستای اقدامات بشردوستانه» با درخواست سازمان ملل متحد برای خروج ۵۰ تن از مجروحان حوثی از یمن موافقت شده است. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از یورونیوز، ائتلاف عربی با رهبری عربستان اعلام کرد که به جنگجویان زخمی حوثی اجازه می‌دهد تا […]

شرط حوثی‌ها برای مذاکرات صلح پذیرفته شدترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف در بیانیه‌ای امروز (١٢/آذر/١٣٩٧) اعلام کرد که در «راستای اقدامات بشردوستانه» با درخواست سازمان ملل متحد برای خروج ۵۰ تن از مجروحان حوثی از یمن موافقت شده است.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از یورونیوز، ائتلاف عربی با رهبری عربستان اعلام کرد که به جنگجویان زخمی حوثی اجازه می‌دهد تا برای درمان از یمن خارج شوند.

این موضوع یکی از شروط اصلی شبه‌نظامیان حوثی برای شرکت در گفت‌وگوهای صلحی است که قرار است با هدف پایان جنگ چهار سالۀ یمن این هفته در سوئد برگزار شود.

وی افزود: این افراد همراه با سه پزشک با هواپیمای سازمان ملل از صنعا، پایتخت یمن به عمان منتقل می‌شوند.

گفتنی‌ست این گفت‌وگوها قرار است، چهارشنبۀ آینده آغاز شود. پیش از این در ماه سپتامبر نیز قرار بود مذاکراتی برای پایان جنگ یمن انجام شود که به دلیل عدم حضور حوثی‌ها راه به جایی نبرد.

جنگ چهار سالۀ یمن بیش از ۱۰ هزار کشته برجای گذاشته و این کشور را در قحطی و بحران سلامت فرو برد.