چند روزی است که افکار همه دوستان اعم از علما، اندیشمندان، نخبگان و عموم مردم به طرف فاجعه خطرناک کشتار مردم غزه و مبارزه گروه جهادی حماس با یهود صهیونیست متمایل شده و اذهان همه را پریشان کرده است. همه در انتظار این هستند که نتیجهٔ این جهاد و مبارزه حماس با یهود صهیونیست چگونه خواهد بود و دست دعا و تضرّع و نیایش به درگاه رب العالمین بلند کرده و با وِرد اذکار گوناگون، پیروزی حماس بر صهیونیست ها را مسئلت دارند. حقیقتاً پیروزی حماس سبب عزت و سرافرازی اسلام و مسلمانان جهان اسلام خواهد بود. این نشان از حسّ نوع دوستی و علامت تعصّب ایمانی و اسلامی اهل ایمان بوده و قابل تحسین است که هنوز تفکر جهادی امت اسلامی بیدار است.

امّا آنچه مهم است و نباید فراموش کرده شود، مظلومیّت نمازگزاران و انتظامات مسجد مکی و اساتید و کارکنان مجموعه دارالعلوم زاهدان است. نمازگزارانی که برای ادای فریضه نماز جمعه تفتیش بدنی شده و برای رسیدن به محل برگزاری نماز جمعه متحمل سختی می‌شوند. و جوانانی که فقط به خاطر تصویربرداری از شیخ الاسلام و مسجد مکی که بیانگر محبت و عشق واقعی آنان با دین و مذهب و علما است، بازداشت یا تهدید به بازداشت می‌شوند.

اساتید و کارکنان دارالعلوم زاهدان که بازداشت یا احضار می‌شوند و هر ساعت در انتظار بازداشت شخص دیگر از همکاران خود هستند و زمانی که از منزل خارج می‌شوند، با خانواده خود خداحافظی کرده و امیدی به بازگشت مجدد ندارند.
در کنار همهٔ این‌ها، فشارها و تهدیداتی که بر شخص شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید «حفظه الله» وارد گشته و ایشان چون کوهی استقامت کرده و مقابل سیلاب فتنه‌ها ایستادگی کرده است.

نباید جریان غزه و حماس ما را نسبت به زاهدان، علما و مردم آن بی‌تفاوت کند، به گونه‌ای که جریانات زاهدان و خواستهٔ مجازات عاملان و آمران جمعه خونین را فراموش کنیم و این خواستهٔ بسیاری از افراد بوده تا اذهان ملت را از مظلومیت مسجد مکی و نمازگزاران آن منحرف نمایند.

لازم است در کنار فریاد مظلومیت غزه، حمایت خود را از شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید «حفظه الله» و عموم مردم مظلوم نمازگزار و انتظامات مسجد مکی ادامه داده و با دعا و تضرّع و وِرد اذکار، آنها را یاری رسانیم.

 به قلمِ حفیظ الله رئیسی – سراوان / ۲۴ آبان ۱۴۰۲

 

  • نویسنده : حفیظ الله رئیسی