سنت‌آنلاین| دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، طرح صیانت را در تضاد با قانون اساسی کشور، حق آزادی ارتباطات و حقوق شهروندی ایرانیان دانست.  دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی: طرح صیانت به فضای اقتصادی و کسب و‌ کارها در بستر فضای مجازی آسیب اساسی می‌زند. ایراد اساسی طرح […]

سنت‌آنلاین| دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، طرح صیانت را در تضاد با قانون اساسی کشور، حق آزادی ارتباطات و حقوق شهروندی ایرانیان دانست.

 دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی: طرح صیانت به فضای اقتصادی و کسب و‌ کارها در بستر فضای مجازی آسیب اساسی می‌زند. ایراد اساسی طرح صیانت، بروز مشکلاتی برای پلتفرم‌ها و استارتاپ‌ها، در کنار محدودیت حق نشر اندیشه و دسترسی به اطلاعات آزاد برای کاربران است.طرح صیانت به صورت آشکار با قانون اساسی، حق آزادی ارتباطات و حقوق شهروندی ایرانیان در تضاد است.

در شرایطی که در کشور ما برای ایجاد یک شغل باید میلیون‌ها تومان هزینه شود، یک فردی بدون تحمیل چنین هزینه‌هایی از بستر فضای اینترنت برای فروش کالاها و خدمات مختلف همچون خشکبار، پارچه و عسل استفاده می‌کند؛یعنی کالاهایی که فروش آن جرم نیست. قانونی که قاطبه مردم رعایت نمی‌کنند، مشکل دارد.

 مردم در حال انجام فعالیت‌شان در فضای مجازی هستند. وضعیت جرم هم مشخص است؛ آنچه بعضی از دوستان دارند دنبال می‌کنند، خروجی به جز تبدیل شدن به کره شمالی ندارد که به کشور آسیب اساسی می‌زند./اصلاحات مدیا