رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه امروز فلسطینیان تاوان آنچه که بر یهودیان در جنگ جهانی دوم روا شد، را پس می‌دهند تاکید کرد ظلمی که به فلسطینیان می‌شود به اندازه آنچه که در هولوکاست صورت گرفت، جرم به شمار می‌رود. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی […]

ظلم به فلسطینیان تفاوتی با هولوکاست نداردرئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه امروز فلسطینیان تاوان آنچه که بر یهودیان در جنگ جهانی دوم روا شد، را پس می‌دهند تاکید کرد ظلمی که به فلسطینیان می‌شود به اندازه آنچه که در هولوکاست صورت گرفت، جرم به شمار می‌رود.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در کنفرانس «ائتلاف جهانی حمایت از قدس» در استانبول اظهار داشت: امروز فلسطینیان تاوان آنچه که بر یهودیان در جنگ جهانی دوم روا شد، را پس می‌دهند. ظلمی که به فلسطینیان می‌شود به اندازه آنچه که در هولوکاست صورت گرفت، جرم به شمار می‌رود. قدس به‌ عنوان مبدا معراج رسول‌الله را همانند دیگر شهرها از استانبول گرفته تا بغداد و غیره دوست داریم. به همین دلیل، قدس خط قرمز ماست.
وی در ادامه گفت: سلام و درود به مردم فلسطین که برای حفظ عزت امت خود جان فشانی ‌می‌کنند، فلسطین تنها مسئله یک ملت نیست، بلکه مسئله یک میلیارد و نیم جامعه مسلمان است. نیمی از قلب ما در مکه و نصف دیگر آن در مدینه منوره است. قدس نیز مانند یک پرده توری بر روی این دو شهر قرار دارد.

اردوغان همچنین تصریح کرد: پانصد سال قبل این ما بودیم که به روی یهودیانی که در معرض ظلم اسپانیا بودند، آغوش گشودیم.

رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد: اگر فکر می‌کنید که با انتقال چند سفارت به اینجا (قدس) می‌توانید اعتبار قدس را نابود نمایید به شدت در اشتباه هستید.
واکنش نشان دادن به لوس‌بازی‌های اسرائیل به هیچ وجه به معنی یهودی ستیزی نیست. مهمترین دلیل جسارت اسرائیل در اشغالگری خود، حمایت برخی اعضای شورای امنیت سازمان ملل از این کشور است.

وی بار دیگر تاکید کرد:‌ فلسطینیان باید برای به ثمر نشستن زحمات دوستان به اختلافات و تفرقه‌های داخلی خود پایان دهند. با تشدید درگیری در خاورمیانه آمار فروش سلاح دولت‌های غربی افزایش می‌یابد. تا زمانیکه مسلمانان با یکدیگر درگیر شوند؛ اشغال فلسطین، ظلم در آراکان و گرسنگی در سومالی ادامه خواهد یافت. مسلمانان به هیچ عنوان پیروز درگیری‌های منطقه‌ای که تلاش می‌شود با ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی ایجاد شود نخواهند بود. در چنین وضعیتی تنها شرکت‌های اسلحه‌سازی غربی هستند که جیب خود را پر خواهند کرد.