ارتشبد «عبدالرحمن محمد حسن سوار الذهب» رییس جمهوری اسبق جمهوری سودان پنج‌شنبه (٢٦/مهر/١٣٩٧) در سن ٨٣ سالگی در بیمارستان نظامی شهر ریاض، پایتخت سعودی، درگذشت. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از العربیه، عبدالرحمن سوار الذهب در سال ١٩٣٥ میلادی در شهر ابیض  سودان به دنیا آمد. وی به مدت یک سال رییس جمهوری  سودان بود، […]

 عبدالرحمن سوار الذهب رییس جمهور اسبق سودان در ریاض درگذشتارتشبد «عبدالرحمن محمد حسن سوار الذهب» رییس جمهوری اسبق جمهوری سودان پنج‌شنبه (٢٦/مهر/١٣٩٧) در سن ٨٣ سالگی در بیمارستان نظامی شهر ریاض، پایتخت سعودی، درگذشت.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از العربیه، عبدالرحمن سوار الذهب در سال ١٩٣٥ میلادی در شهر ابیض  سودان به دنیا آمد.

وی به مدت یک سال رییس جمهوری  سودان بود، پس از کنار رفتن از قدرت ریاست شورای «هیئت امنای سازمان دعوت اسلامی» را بر عهده گرفت.

ارتشبد عبدالرحمن سوار الذهب در انقلاب آوریل سال ۱۹۸۵ و زمانی که عالی‌ترین درجه نظامی ارتش را داشت با هماهنگی رهبران احزاب و اتحادیه‌های شرکت کننده در انقلاب عهده‌دار پست ریاست جمهوری سودان شد اما یک سال پس از آن از قدرت کناره‌گیری کرده و آن را تحویل دولت منتخب سودان به ریاست صادق المهدی، نخست وزیر و احمد المیرغنی رییس شورای حاکمیت سودان داد.

سوار الذهب پس از کناره‌گیری از قدرت از فعالیت‌های سیاسی دوری گرفته به‌عنوان دبیرکل هیئت امنای سازمان دعوت اسلامی وقت خود را وقف کارهای خیریه و دعوت به دین اسلام کرد.