قاسم مقیمی، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر شیراز، با اشاره به انتصاب یک جوان اهل‌سنت به‌عنوان مدیر ارشد یکی از مجموعه‌های شهرداری شیراز، آن را «نگاهی غیرقومیتی» دانست و از این انتصاب ابراز خرسندی کرد. به گزارش سنت‌آنلاین، دکتر قاسم مقیمی اظهار داشت: باید از شهردار شیراز متشکر بود که نگاه قومیت‌گرایی و شهروند درجۀ دوم […]

فرضیه‌های یکجانبه‌گرایی، انحصارطلبی و قومیت‌گرایی سال‌هاست که شکست خورده‌اندقاسم مقیمی، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر شیراز، با اشاره به انتصاب یک جوان اهل‌سنت به‌عنوان مدیر ارشد یکی از مجموعه‌های شهرداری شیراز، آن را «نگاهی غیرقومیتی» دانست و از این انتصاب ابراز خرسندی کرد.

به گزارش سنت‌آنلاین، دکتر قاسم مقیمی اظهار داشت: باید از شهردار شیراز متشکر بود که نگاه قومیت‌گرایی و شهروند درجۀ دوم را از شهرداری این کلان‌شهر دور کرد. امیدواریم این شیوه در سایر مدیران نیز تسری پیدا کند، زیرا شعار وحدت در عمل محقق می‌شود و این‌گونه اقدامات بستر برابری و عدالت اجتماعی را در جامعه فراهم می‌کند.

وی تعمیم این جسارت مدیریتی به سایر حوزه‌ها را عامل مشارکت اجتماعی بیشتر شهروندان در ساخت و آبادانی شهر دانست و گفت: سال‌هاست که فرضیه‌های یکجانبه‌گرایی، انحصارطلبی، جناحی عمل کردن و قومیت‌گرایی مردود شده و نه‌تنها در حوزه‌های بین‌المللی جواب نداده‌اند، بلکه در حوزه ملی نیز به شکست رسیده‌اند و حاصلی جز فاصله بیشتر مردم با نظام و مسئولان نداشته‌ است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز، با انتقاد از طرح «نگاه خودی و غیرخودی»، افزود: این آفتی است که سال‌هاست بر بخشی از سیستم مدیریتی و اجرایی حاکم است و متاسفانه مدیریت فارس و شیراز نیز به‌رغم آموزه‌های موکد دینی، از تنوع قومیتی و حضور جمعیت کثیری از اقوام و مذاهب و نیروهای شایسته و توانمندی که در این بخش وجود داشته‌اند، بهره‌ای نبرده و خود را از نعمت خدمت آنها محروم کرده است.

گفتنی‌ست حیدر اسکندرپور شهردار شیراز اخیرا «عبدالجلیل شریفی» را به سمت رئیس سازمان حمل‌ونقل بار شهرداری این کلانشهر منصوب کرده است.

این اقدام شهردار شیراز، بازخوردهای مثبتی را در سطح استان فارس خصوصا بین جامعه اهل‌سنت به دنبال داشته است.

عبدالجلیل شریفی یکی از کارکنان اهل‌سنت مجموعه شهرداری شیراز است. وی پیش از این دبیری برخی کمیسیون‌های تخصصی شورای شیراز را در دوره‌های سوم تا پنجم عهده‌دار بوده است.

منبع: سنی‌آنلاین به نقل از ایسنا