سنت‌آنلاین| مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور، امام جمعهٔ شهر گُشت در بخشی از خطبه‌های روز جمعه (۱۵ شوال ١٤٤٤ = ۱۵ اردیبهشت ١٤٠۲) نسبت به «تشدید فشار علیه حضرت شیخ‌الإسلام» و «بازداشت علمای اهل‌سنت» و «افزایش اعدام شهروندان بلوچ در کشور» گفت:

اخیراً اعدام‌های زیادی در استان و اطراف صورت گرفته و علمای زیادی خصوصاً علمایی که به حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید نزدیک بوده‌اند، بازداشت شده‌اند. بارها به مسئولین گفته شده که این به نفع شما نیست، به نفع دولت و به نفع ملت نیست، این‌قدر تنگ نظر نباشید!
وقتی که شما مرتکب جنایتی شدید و نتوانستید آن را حل کنید، چرا بر جنایت‌تان می‌افزایید؟ به چه جرمی شما بیش از صد نفر را کشتید و بیش از سیصد نفر را زخمی کردید؟ شما صورت‌مسأله را پاک نکنید؛ بلکه بیایید مسأله را حل کنید.
حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید حفظه‌الله هیچ حرفی که بر خلاف مصلحت کشور و نظام باشد، نزده و نمی‌زند، لذا بر ایشان فشار نیاورید؛ زیرا فشار بر ایشان، فشار بر کل ملِت است. فشار بر ایشان، فشار بر همهٔ مظلومان است. باید اینقدر بینش و تفکر داشته باشید که انقلاب شما انقلاب مظلومان و مستضعفان بوده است؛ چرا الآن ملّت مظلوم باشد؟ چرا ملّت مستضعف باشد؟
الله تعالیٰ به همه ما و شما توفیق عدالت بدهد؛ هم به دولت که حق ملت را ادا کند و هم به ملت که حق دولت را ادا کند.
اینجا بیشتر ملّت مظلوم هستند، به وسیلهٔ ظلم هیچ حکومت و قدرتی پایدار نمی‌ماند؛ چنانچه مشهور است که می‌گویند: حکومت‌داری با کفر می‌ماند؛ اما با ظلم نمی‌ماند.