پس از قرآن سوزی در سوئد، طالبان امروز (سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲) اعلام کرد که تمامی فعالیت‌های سوئد در افغانستان باید متوقف شوند.

به گزارش سنت‌آنلاین، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای عنوان کرد: پس از اهانت به قرآن و توهین به اعتقادات مسلمانان… امارت اسلامی افغانستان دستور توقف تمامی فعالیت‌های سوئد در افغانستان را صادر می‌کند.

گفتنی‌ست ماه گذشته میلادی، یک مهاجر عراقی در سوئد کتاب مقدس قرآن را در بیرون مسجدی در استکهلم به آتش کشید که خشم و انتقادات فراوانی را نه تنها از سوی جامعه مسلمانان بلکه از سوی جهان نیز به دنبال داشته است.

همچنین شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار است در پی آتش زدن قرآن در سوئد، پیش‌نویس بحث‌برانگیزی را درخصوص “نفرت مذهبی” مورد بحث و بررسی قرار دهد؛ ابتکاری که شکاف‌ها را در سازمان ملل برجسته کرده و اقداماتی را در راستای حمایت از حقوق بشر به چالش کشیده است.

این پیش‌نویس توسط پاکستان به نمایندگی از ۵۷ کشور عضو “سازمان همکاری اسلامی” (OIC) ارائه شد. این گروه، قرآن سوزی در استکهلم را “توهین‌آمیز، بی‌احترامی و تحریک‌آمیز ” و اقدامی خواند که نفرت را شعله‌ور می‌کند و ناقض حقوق بشر است.

این پیش‌نویس قرار است امروز (سه‌شنبه) در شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه شود.

  • منبع خبر : ایسنا به نقل از رویتز