نظامیان زن مسلمان در ارتش آفریقای جنوبی دیگر می‌توانند روسری سر کنند. بر اساس تغییرات جدید در مقررات مربوط به پوشش که توسط نیروهای دفاعی ملی آفریقای جنوبی (SANDF) صورت گرفت، نظامیان زن مسلمان در ارتش آفریقای جنوبی دیگر می‌توانند روسری سر کنند. ارتش آفریقای جنوبی پس مبارزه سه ساله سروان فاطمه آیزاک که در […]

نظامیان زن مسلمان در ارتش آفریقای جنوبی دیگر می‌توانند روسری سر کنند.

بر اساس تغییرات جدید در مقررات مربوط به پوشش که توسط نیروهای دفاعی ملی آفریقای جنوبی (SANDF) صورت گرفت، نظامیان زن مسلمان در ارتش آفریقای جنوبی دیگر می‌توانند روسری سر کنند.

ارتش آفریقای جنوبی پس مبارزه سه ساله سروان فاطمه آیزاک که در اعتراض به کشف حجاب از این ارتش شکایت کرده بود، تغییرات جدید در مقررات مربوط به لباس انجام داد.

سرتیپ مافی مگبوزی، سخنگوی ارتش این کشور طی نشست خبری اعلام کرد که مقررات مربوط به لباس ارتش به شکل تغییر یافت که یک زن مسلمان می‌تواند روسری سر کند.

فاطمه آیزاک در گفت‌وگو با روزنامه «کیپ تایمز» اظهار داشت این تصمیم نه تنها برای او بلکه برای هر کسی که به دلیل مذهب خود قربانی می‌شود، یک پیروزی است.

گفتنی است ارتش آفریقای جنوبی از فاطمه آیزاک در ژوئن سال ۲۰۱۸ به دلیل مخالفت وی با کشف حجاب شکایت و سپس این پرونده را در ژانویه ۲۰۲۰ لغو کرده بود.

آیزاک بیش از ۱۰ سال در ارتش انجام وظیفه می‌کند، تصمیم به سر کردن روسری زیر کلاه سربازی خود گرفته بود ولی به دلیل این امر نیز مجازات شده بود./آناتولی