سنت‌آنلاین| جامعهٔ مدرسین و طلاب عین العلوم گُشت طی بیانیه‌ای جنایت صورت گرفته در مرز سراوان را به شدت محکوم کرد و خواستار اشد مجازات عاملان آن و بازگشایی مرز و امکان استفاده از این فرصت شد. به گزارش سنت‌آنلاین، بیانیهٔ مدیریت و جامعهٔ مدرسین و طلاب عین العلوم گشت بدین شرح است: ﴿إنا لله […]

سنت‌آنلاین| جامعهٔ مدرسین و طلاب عین العلوم گُشت طی بیانیه‌ای جنایت صورت گرفته در مرز سراوان را به شدت محکوم کرد و خواستار اشد مجازات عاملان آن و بازگشایی مرز و امکان استفاده از این فرصت شد.
به گزارش سنت‌آنلاین، بیانیهٔ مدیریت و جامعهٔ مدرسین و طلاب عین العلوم گشت بدین شرح است:

﴿إنا لله وإنا إلیه راجعون﴾
از خبر تیراندازی عده‌ای از مأمورین به سوی جمعی از سوخت‌برانِ بلوچ همهٔ‌مان دردمند شدیم و این حادثه بسیاری از مردم منصف جهان را رنج داد. از آن‌جایی که در استان ما طرح‌های اقتصادی کلانی وجود ندارد و تاکنون دولت‌ها نتوانسته‌اند برای این ملت ایجاد اشتغال بکنند، بسیاری از نان‌آوران استان چاره‌ای جز شغل بسیار پرمخاطرهٔ سوخت‌بری و استفاده از فرصت مرز را ندارند که متأسفانه در برخی موارد با حوادث طبیعی و عمدی مواجه می‌شوند.
جنایت صورت گرفته در مرز شمسر سراوان، از نظر ما هیچ توجیه آسمانی و زمینی ندارد و آن را از دیدگاه شرعی به شدت محکوم می‌کنیم و امیدواریم عاملان آن به اشد مجازات گرفتار آیند و همان‌گونه که حضرت شیخ الحدیث مولانا حسین‌پور – رحمه‌الله- در زمان حیاتش بارها نسبت به بازگشایی مرز تأکید کرده بود، ما نیز خواستار بازگشایی مرز هستیم تا ملت بلوچ به درستی بتواند از این گذرگاه به کسب حلال و امرار معاش خود بپردازد.
هم‌چنین عرض تسلیت داریم به خانواده‌های شهدای این حادثه و برایشان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستاریم و برای مجروحان شفای کامل و عاجل را آرزو داریم.
از مردم عزیز و داغدیدهٔ‌مان نیز می‌خواهیم همان‌گونه که حضرت شیخ الإسلام مولانا عبدالحمید – حفظه الله – فرموده بود، آرامش خود را حفظ نمایند و شکایاتشان را از مجاری قانونی دنبال کنند.

مديريت و جامعهٔ مدرسین و طلاب عین العلوم گُشت، بلوچستان، ایران
١١ رجب ١٤٤٢هـ./ ٥ اسفند ١٣٩٩