سنت‌آنلاین| در پی درگذشت علامه دکتر عبدالحلیم چشتی رئیس بخش تخصص حدیث جامعهٔ اسلامیه بنوری تاون کراچی، مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور – مدیر مدرسهٔ علوم دینی عین العلوم گُشت و یکی از شاگردان ایشان – طی پیامی وفات این شخصیت فرهیخته را به جامعهٔ اسلامی تسلیت گفت.   به گزارش سنت‌آنلاین، متن پیام ایشان بدین […]

سنت‌آنلاین| در پی درگذشت علامه دکتر عبدالحلیم چشتی رئیس بخش تخصص حدیث جامعهٔ اسلامیه بنوری تاون کراچی، مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور – مدیر مدرسهٔ علوم دینی عین العلوم گُشت و یکی از شاگردان ایشان – طی پیامی وفات این شخصیت فرهیخته را به جامعهٔ اسلامی تسلیت گفت.

 

به گزارش سنت‌آنلاین، متن پیام ایشان بدین شرح است:👇

 

بسم الله الرحمن الرحیم

﴿إنا لله وإنا إلیه راجعون﴾

 

از خبر درگذشت استاد بزرگوارم، حضرت مولانا دکتر عبدالحلیم چشتی – رحمه الله – بسی متأثر و اندوهگین شدم.

ایشان استادی خوش‌سخن، محدثی بی‌بدیل و متواضعی بی‌نظیر بود؛ انسانی مخلص و به دور از کبر بود و زندگی ساده‌ای داشت. تحقیقاتش بسیار عمیق بود و نسبت به درس و نوشتجات تخصص حدیث اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل بود. شوق عبادتش فراوان بود. در ماه مبارک رمضان که نزد ایشان بودم، در سه شب اوّل پشت سر یک حافظ تمام قرآن را استماع کرد.

محبت خاصی با والد گرامی، حضرت شیخ الحدیث مولانا سید محمّد یوسف حسین‌پور – رحمه الله – داشت و در حیاتش همیشه جویای حال ایشان بود و کتابهایش را به محضر ایشان می‌فرستاد و والد گرامی که شاگرد برادر بزرگوارش علامه عبدالرشید نعمانی – رحمه الله – بود، نیز از ایشان متأثر بود.

درگذشت ایشان را به خانواده، علماء، شاگردان و جامعهٔ اسلامیهٔ بنوری ٹاون کراچی تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند متعال ایشان را در زمرهٔ محدثین کبار همراه با نبی اکرم – صلى الله عليه وسلم – محشور کند و از اجر ایشان ما را محروم نگرداند و بعد از ایشان ما را به فتنه‌ها دچار نکند.

 

سید عبدالکریم حسین‌پور

مدیر مدرسهٔ علوم دینی عین العلوم گُشت، بلوچستان، ایران

٢٤ صفر ١٤٤٢ هـ.