سنت‌آنلاین| مراسم عید سعید فطر شهرستان سراوان امروز (جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) در مصلای وحدت سراوان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سنت‌آنلاین، در این مراسم با شکوه مولانا عبدالسلام دهقان، مولانا عبدالکریم حسین‌پور و مولانا اسحاق سپاهی به ترتیب به ایراد سخن پرداختند.
همچنین روش ادای نماز عید توسط مولانا ابراهیم ارباب بیان گردید.
در پایان نماز عید به امامت مولانا عبدالکریم حسین‌پور (مدیریت حوزه عین‌العلوم گُشت) اقامه گردید.

سخنان مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور در مراسم نماز عید فطر سراوان:

 هر مسئولیت که به عهدۀ ما گذاشته شده امتحان یا فرصتی است
بندگان خدا ولی‌نعمت ما هستند، خداوند مسئولیت را به عنوان یک امتحان و آزمایش یا به عنوان یک فرصت به ما داده است؛ مسئولیت خانواده، مسئولیت جامعه، هر مسئولیتی که به عهدۀ ما گذاشته شده یا امتحان و آزمایشی است و یا فرصتی است که خدا به آن مسئول داده است. خوشا به حال آن کسی که از آن فرصت برای به دست آوردن رضایت خداوند متعال تلاش بکند.
همهٔ ما روزی از دنیا خواهیم رفت و مال و متاع آن را رها خواهیم کرد؛ اما خوش به حال کسی که سبک‌بار به بارگاه خدا برود. طوری برود که انسان‌ها و کسانی که زیردست او بوده‌اند و مسئولیت آنها بر دوش او بوده است، از او راضی باشند. خدا کند روزی بیاید که همهٔ ما به مسئولیت‌های خود درست عمل کنیم.

ما مردم نباید مسئولین را رشوه‌خوار کنیم؛ زیرا این وظیفهٔ آن‌هاست که بر مسئولیت خود عمل کنند، اگر کسی عمل نکرد، ما باید به بالاتر مراجعه کنیم و پیگیر باشیم، ولی رشوه ندهیم؛ چرا که در این صورت خود ما نیز گرفتار خواهیم شد.

در عید گذشته به همهٔ مسئولین ادارات راه و شهرداری و شورا نسبت به وسعت جادهٔ عیدگاه تذکر داده شد که تا عید آینده راه مردم را درست کنند؛ اما گوش آن‌ها این اندازه کر بود که هیچ کاری در این موضوع انجام ندادند، حتی کنار همین جاده را تیغ نزدند و آب نپاشیدند، این کار از آن‌ها برمی‌آمد تا رفت و آمد مردم دچار اختلال نشود؛ ولی همهٔ مسئولین ما خود را همینطور به کری می‌زنند.

 همه باید تک‌به‌تک و تن‌به‌تن از شیخ‌الإسلام حمایت کنیم

بسیاری از جوانان ما اعلام کردند که ما از مواضع حضرت شیخ‌الإسلام حمایت می‌کنیم. واقعاً این حق بر همهٔ ماست که به رهبریتی که حضرت شیخ الاسلام نسبت به اهل‌سنت داشته است و نسبت به این موضعی که در دفاع از حقوق مظلومین و دفاع از حقوق شهدا گرفته است، همهٔ ما تک به تک و تن به تن از ایشان حمایت کنیم.