سنت‌آنلاین| مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور، امام جمعۀ شهر گشت در بخش پایانی خطبه‌های روز جمعه (۱۵ دی ۱۴۰۲ = ۲۲ جمادی الثانی ۱۴۴۵) با اشاره سرقت‌ سیم‌های برق از مسئولان خواستار ایجاد امنیت شد، همچنین حادثه پیش آمده در کرمان را محکوم کرد.

 

به گزارش سنت‌آنلاین، مولانا حسین‌پور گفت:
متأسفانه گزارش می‌رسد که عده‌ای در شهر اقدام به سرقت سیم‌های چراغ‌برق می‌کنند و بر اثر قطعی و نوسانات برق وسایل مردم از قبیل یخچال و… خراب می‌شوند. باید گفت چنانکه سرقت وسایل شخصی جایز نیست، سرقت وسایل عمومی هم جایز نیست. شما مردم خود نگهبان خود باشید؛ چرا که در این‌باره متأسفانه اقدام مؤثری از طرف دولت مشاهده نمی‌کنیم. اما آقایان مسؤول، اگر توانایی شناسایی سارقان را ندارید، این ضعف شما را می‌رساند و اگر می‌توانید و دستگیرشان نمی‌کنید، حتماً با آنها شریک هستید. مسؤولان محترم تمام نهادهای اداری، نظامی، انتظامی، سپاه و اطلاعات باید در ایجاد امنیت حرف اوّل را بزنند. گاهی به جای اینکه امنیت ایجاد کنند، بدتر تخریب می‌کنند. مثلاً روزهای پیش که اقدام به جمع‌آوری موتور سیکلت کردند، هم از کسانی را گرفتند که مخلّ آرامش بودند و هم از کسانی را گرفتند که هیچ نقشی در اخلال امنیت و آرامش مردم نداشتند، این واقعاً ظلم است. وقتی که می‌گوییم امنیت ایجاد کنید، شما می‌روید و همهٔ مردم را از خود ناراض می‌کنید، این به ضرر شماست.

حادثه کرمان هم از نظر اسلام و عرف محکوم است

ایشان در بخشی دیگر از سخنان خویش فرمود: حادثه‌ای که در این هفته در کرمان رخ داد، موجب نگرانی همهٔ ما و مردم قرار گرفته است، این از نظر اسلام، از نظر عرف و از نظر قوانین کشوری محکوم است و هنوز آلام مردم در زاهدان و خاش به التیام نرسیده بود که دوباره چنین کشتار دسته‌جمعی که صدها نفر کشته و زخمی شدند، پدید آمد. این کار از هر کسی که صورت گرفته، بسیار زشت، ناشایست و نادرست است. الله تعالىٰ مجروحان این حادثه را شفای کامل و عاجل عطا فرماید و جان‌باختگان را درجهٔ شهادت نصیب گرداند.