مولانا محمدحسین گرگیج در مراسم نماز جمعۀ آزادشهر (٩/آذر/١٣٩٧) شهادت مولوی عبدالغفور جمالزهی امام جمعۀ فقید رضاآباد را ضایعه‌ای بزرگ دانست و بار دیگر بر شناسایی و مجازات عاملین این جنایت تأکید کرد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه خبری دفتر مولانا گرگیج، امام جمعۀ اهل‌سنت آزادشهر در بخشی از سخنانش با بیان این‌که […]

مسئولین عاملین قتل مولوی عبدالغفور را به‌طور دقیق شناسایی کنندمولانا محمدحسین گرگیج در مراسم نماز جمعۀ آزادشهر (٩/آذر/١٣٩٧) شهادت مولوی عبدالغفور جمالزهی امام جمعۀ فقید رضاآباد را ضایعه‌ای بزرگ دانست و بار دیگر بر شناسایی و مجازات عاملین این جنایت تأکید کرد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه خبری دفتر مولانا گرگیج، امام جمعۀ اهل‌سنت آزادشهر در بخشی از سخنانش با بیان این‌که قتل مولوی عبدالغفور توسط افراد ناشناس ضایعۀ اسفناکی بود که مردم استان گلستان به ویژه علماء و قوم بلوچ را در غم و اندوه فرو برد افزود: بنده به هم استانی‌های عزیز علی‌الخصوص قوم بلوچ تاکید دارم که اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند و هوشیار باشند، مبادا اشخاصی که قصد اختلاف افکنی دارند به اهداف خود برسند، یک‌دیگر را به ناحق متهم نکنید و به جان هم نیفتید.

مولانا گرگیج خطاب به مسئولین ذی ربط اظهار داشت: ما به‌طور جد پیگیر قضیۀ شهادت مولوی عبدالغفور هستیم و از نیروهای ذی ربط خواهانیم که مسببین این جنایت را به‌طور دقیق شناسایی کنند و آن را به دست عدالت و اعضای خانواده آن بسپارند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور افزود: این جریان باید با دقت پیگیری شود تا ابهامات پیش آمده رفع گردد، قدر علماء و خدمتگذاران را پیش از دست دادن بدانیم، زیرا فقدان آنان ضایعۀ بزرگی می‌باشد و همچنین از طایفۀ رخشانی استدعا دارم که این قضیه را با کمال خونسردی و صبر دنبال کنند، نباید افراد بی‌گناهی در جریان این حادثه متهم و دستگیر شوند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن تکذیب قتل مولوی عبدالغفور در جریان اختلافات قومی تصریح کرد: بنده از ابتدا اخبار مربوط به این حادثه را در فضای مجازی دنبال کردم که برخی رسانه‌ها به دروغ، این ضایعه را نتیجه اختلافات قومی می‌دانند.

مولانا گرگیج در ادامه خاطرنشان ساختند: بنده به عنوان شخصی که در رأس امور قوم بلوچ استان قرار دارم می‌گویم تا کنون خبری مبنی بر درگیری طایفه رخشانی و یا مولوی عبدالغفور با طایفه دیگری به گوش‌مان نرسیده است، لذا ضمن تكذيب اين خبر دعا می‌کنیم خداوند عاملین و گردانندگان اصلی این جنایت را رسوا کند.