سید عبدالباعث قتالی توهین به خلفاء راشدین و اصحاب پیامبر صلی الله علیه وسلم را محکوم کرد و خواهان احترام به عقاید پیروان مذاهب اسلامی در کشور شد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از “صفحه اینستاگرام” امام جمعه اهل سنت بندر عباس، سید عبدالباعث قتالی گفت: احترام به عقاید و پیروان مختلف اسلامی یک اصل […]

سید عبدالباعث قتالی توهین به خلفاء راشدین و اصحاب پیامبر صلی الله علیه وسلم را محکوم کرد و خواهان احترام به عقاید پیروان مذاهب اسلامی در کشور شد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از “صفحه اینستاگرام” امام جمعه اهل سنت بندر عباس، سید عبدالباعث قتالی گفت: احترام به عقاید و پیروان مختلف اسلامی یک اصل قانونی است.

قانون اساسی کشور ما این حقوق را به رسمیت شناخته است؛ لذا مسئولان مربوطه خصوصا مدعی‌العموم می‌توانند به این موضوع ورود کند و از حقوق و عقاید میلیون‌ها ایرانی اهل‌سنت دفاع نمایند.این انتظار ما از مسولان کشور است.

ریس شورای روحانیت اهل سنت بندرعباس گفت:اهل سنت برای خلفای راشدین و صحابه احترام قایلند و هر گونه توهینی به این بزرگواران، توهین به عقاید اهل سنت محسوب می شود.

سید عبدالباعث قتالی گفت:توهین به عقاید دیگر مذاهب و ادیان امری محکوم است و عقاید همه افراد باید محترم شمرده شود و قانون باید از این حرمت دفاع کند.

امام جمعه بندر عباس در واکنش به توهین به عقاید اهل‌سنت گفت: ضمن تشکر از مواضع حکیمانه علماء اهل‌سنت، از همه دوستان و عزیزان می‌خواهم که به یک حرکت اشتباه واکنش احساسی نشان ندهند، و اینگونه رفتارهای ناپسند به خدا و قانون بسپارند؛ چرا که جواب اشتباه را نباید با اشتباه داد.

سید عبدالباعث قتالی ادامه داد: همۀ ما متعلق به یک کشور و این سرزمین هستیم و باید به قانون و وحدت پایبند باشیم و نباید با توهین دیگران زمینه را برای اختلاف میان ملت و سوء‌استفاده دشمن فراهم کنیم.