جامعه مسلمانان اویغور مقیم استرالیا از دولت این کشور خواستند تا چین را به‌دلیل سرکوب مسلمانان اویغوری تحت تحریم و مجازات قرار دهد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از رسانه‌ها، مسلمانان اویغوری مقیم استرالیا اعلام کردند سیاست‌های ضدانسانی در چین علیه اقلیت اویغوری‌ها اعمال می‌شود. حدود یک میلیون نفر از مسلمانان اویغور در چین برخلاف […]

جامعه مسلمانان اویغور مقیم استرالیا از دولت این کشور خواستند تا چین را به‌دلیل سرکوب مسلمانان اویغوری تحت تحریم و مجازات قرار دهد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از رسانه‌ها، مسلمانان اویغوری مقیم استرالیا اعلام کردند سیاست‌های ضدانسانی در چین علیه اقلیت اویغوری‌ها اعمال می‌شود.

حدود یک میلیون نفر از مسلمانان اویغور در چین برخلاف میل خود در اردوگاه‌های بازداشتگاهی ایالت سین کیانگ به سر می‌برند.

دولت چین کودکان خانواده‌های مسلمانان اویغور را در مراکز ویژه نگهداری می‌کند تا آنها زبان، فرهنگ و حتی وفاداری به آداب و رسوم خود را از اذهان پاک کنند.

مهاجران اویغور ساکن استرالیا می گویند چین اقدامات گسترده‌ای را به‌منظور ریشه کن کردن فرهنگ اویغورها و کاهش نسل آنها اجرا می‌کند.

حدود ٤ هزار مهاجر اویغوری در استرالیا زندگی می‌کنند، ارتباط بسیاری از آنها با اعضای اقوام و خانواده‌هایشان در چین قطع شد.

دکتر «مامتیمین آلا» رئیس جامعه مسلمانان اویغور در استرالیا گفت: کانبرا باید نقش بیشتری علیه سیاست‌های ضد اویغوری پکن اتخاذ کند و این جامعه خواستار تحریم دولت چین است.

وی افزود: کانبرا باید همچنین اقدامات تنبیهی علیه مقامات ارشد چین که سیاست‌های نقض حقوق بشری را علیه اقلیت نژادی اویغور اعمال می‌کنند، در نظر بگیرد.