مولانا مفتی محمدقاسم قاسمی در قبرستان “حرمک” زاهدان در مراسم تدفین مولانا خدارحم لکزایی رحمه‌الله ضمن تسلیت درگذشت این استاد برجسته دارالعلوم زاهدان، اظهار داشت: امروز به‌خاطر اینکه وفات مولانا خدارحم برای ما باورنکردنی بود سنگین است که برای ایشان کلمه «رحمة‌الله‌علیه» را به‌کار می‌بریم. ما اصلاً نشنیده بودیم که مولانا خدارحم بیماری و کسالت […]

مولانا مفتی محمدقاسم قاسمی در قبرستان “حرمک” زاهدان در مراسم تدفین مولانا خدارحم لکزایی رحمه‌الله ضمن تسلیت درگذشت این استاد برجسته دارالعلوم زاهدان، اظهار داشت: امروز به‌خاطر اینکه وفات مولانا خدارحم برای ما باورنکردنی بود سنگین است که برای ایشان کلمه «رحمة‌الله‌علیه» را به‌کار می‌بریم. ما اصلاً نشنیده بودیم که مولانا خدارحم بیماری و کسالت و درد و ناراحتی داشته باشد.
ایشان ادامه داد: از صبح همۀ مردم اخلاق نیک مولانا خدارحم را تذکره می‌کنند. هیچ طالب و استادی از ایشان گلایه‌ای ندارد. امروز یکی از همکارهای دبیرستان مولانا خدارحم به دارالافتاء آمد، به او خبر وفات مولانا را دادم؛ بسیار ناراحت شد و گفت: مولانا خدارحم انسان بسیار صالح و نیکی بود.
رئیس دارالافتاء دارالعلوم زاهدان از خاطرات خود با مولانا خدارحم در پاکستان گفت و اظهار داشت: بنده اول مقدمات بودم که برای اولین بار مولانا خدارحم را در مدرسه دینی بنوری تاون پاکستان ملاقات کردم. ایشان به اندازه‌ای در فضای مدرسه «نیک»، «صالح»، «پرهیزگار» و «پایبند» بود به ایشان «صوفی خدارحم» می‌گفتند.
مفتی محمدقاسم افزود: مولانا خدارحم چند سال قبل از ما از مدرسه دینی فاروقیه دانش‌آموخته شد و با «انجمن طلاب اهل‌سنت» و «جمعیت مبلغین اسلام» فعالیت داشت و در همان زمان مقالۀ مولانا خدارحم رحمه‌الله در «مجلۀ پیام اسلام» چاپ شد. سپس ایشان برای ادامۀ تحصیل به ریاض سفر کردند.
مفتی محمدقاسم قاسمی ادامه داد: مولانا خدارحم مدیرمسئول مجلۀ «ندای اسلام» بود و هیچ‌گاه مدیریتش را ظاهر نمی‌کرد و اعضای ندای اسلام را امر و نهی نمی‌کرد. ایشان همچنین اظهار علم نمی‌کرد، درحالی‌که چهره‌ای حوزوی و دانشگاهی و به فضای علمی جدید و قدیم مدارس دینی و دولتی آگاه و مطلع بود.
مولانا قاسمی در پایان به ویژگی‌ها و خصوصیات مولانا خدارحم اشاره کرد و گفت: «پایبندی به وقت»، «پایبندی به کار»، «خدمت به مردم»، «نفع‌رسانی به هم‌نوع»، «پایبندی به عهد و قول و قرار» و «امانت‌داری» از ویژگی‌ها و صفات بارز مولانا خدارحم رحمه‌الله بودند. امیدواریم مولانا به درگاه الهی با دست پر حاضر شود.