سنت‌آنلاین| مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور، امام جمعهٔ شهر گُشت در بخشی از خطبه‌های روز جمعه (۶ جمادی‌الثانی ١٤٤٤ = ۹ دی ١٤٠١) با اشاره به انتصاب یک استاندار نظامی برای استان و مطرح شدن بحث عزل حضرت شیخ الاسلام از سمت امام جمعه توسط برخی از روزنامه‌ها گفت:

استاندار سیستان و بلوچستان را عوض کرده‌اند، اما متأسفانه یک استاندار نظامی را نشانده‌اند و حتماً هدفشان این است که نگاه به استان، نگاه امنیتی است. حال‌آنکه در طول این ٤٣ سال جاهای دیگر که شلوغی بوده است، این استان، آرامترین استان بوده است. اگر جایی مردم فریاد می‌کنند، بدین‌خاطر است که شما به دادشان نمی‌رسید و مشکلاتشان را حل نمی‌کنید. لذا تقاضای ما از دولت آقای رئیسی این است که استاندار کاربلد و توانمندی برای ما بیاورد. استان ما امنیتی نیست که استاندار ارتشی یا سپاهی بر مردم ما حکومت کند.
در برخی روزنامه‌ها اشاراتی کرده بودند که شیخ‌الإسلام مولانا عبدالحمید از سمت امامت جمعه عزل کرده شود، واقعاً نمی‌دانم تفکر اینها چیست؟ مولانا در طول انقلاب خیرخواه شما بوده و هنوز هست، ولی شما نمی‌توانید او را تحمل کنید، اگر مولانا در زاهدان نمی‌بود، بعد از این حوادث، شهر به خون کشیده می‌شد، اوست که جلوی اغتشاشات و هرج و مرج‌ها را گرفته است و شما باید قدردان مولانا باشید.