مولانا محمدحسین گرگیج در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت آزادشهر (٣٠/آذر/١٣٩٧) به عدم برگزاری نماز جمعه اهل‌سنت در شهرستان بجنورد مرکز خراسان شمالی هشدار داد و خواستار همکاری مسئولین کشور در این زمینه شد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه خبری دفتر مولانا گرگیج، مولانا گرگیج در بخشی از سخنانشان به عدم برگزاری نماز جمعه […]

مولانا گرگیج خواستار برقراری نمازجمعه شهروندان اهل سنت در بجنورد شدمولانا محمدحسین گرگیج در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت آزادشهر (٣٠/آذر/١٣٩٧) به عدم برگزاری نماز جمعه اهل‌سنت در شهرستان بجنورد مرکز خراسان شمالی هشدار داد و خواستار همکاری مسئولین کشور در این زمینه شد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه خبری دفتر مولانا گرگیج، مولانا گرگیج در بخشی از سخنانشان به عدم برگزاری نماز جمعه اهل‌سنت در مرکز استان خراسان شمالی انتقاد کرد و گفت:حدود سی‌هزار اهل‌سنت در شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی سکونت دارند اما در این شهر اهل‌سنت نماز جمعه ندارند، درحالی‌که اگر ده‌هزار نفر شهروند ساکن یک شهر باشند باید مجوز برگزاری نماز جمعه به آنها داده شود. امیداوریم در شهر بجنورد نیز مانند منطقۀ جرگلان نماز جمعه اهل‌سنت برگزار شود.

مولانا گرگیج در ادامۀ افزود: برگزاری نماز جمعه شیعه و سنی در یک شهر هرگز سبب اختلاف و درگیری نمی‌شود. لذا اینکه ما بگوییم اقامۀ نماز جمعه سبب اختلاف و تشتت می‌شود این عذر بدتر از گناه و توهین به فرهنگ جامعه اسلامی است.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی تمام ملت ایران از حقوق یکسان برخوردار هستند، پس در زمینۀ برگزاری نماز جمعه و سایر شعایر دینی هم نباید تبعیضی وجود داشته باشد.

امام‌جمعه اهل‌سنت آزادشهر گفت: در مسائل دینی جای هیچ اغماضی نیست، لذا علمای خراسان شمالی در خصوص اقامه نمازجمعه مسئول هستند و باید این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری کنند.

مولانا گرگیج بیان کرد: إن‌شاء‌الله امیدواریم به‌زودی خبر برگزاری نمازجمعه اهل‌سنت در شهر بجنورد به ما برسد و آن‌زمان ما از مسئولین امر و امام‌جمعه اهل‌تشیع بجنورد تشکر خواهیم کرد.