کمیسیون حقوق بشر وکلای دادگستری مرکز، دیروز شنبه (٤ اسفند ١٣٩٧)، نشستی با عنوان «بر فراز عقیده» در تهران برگزار کرد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از سنی‌آنلاین، در این نشست که با موضوع «ارزیابی حقوق شهروندی اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران» برگزار شد، نمایندگانی از اقلیت‌های دینی و مذهبی سخنرانی کردند. دکتر جلال […]

نشست «ارزیابی حقوق شهروندی اقلیت‌های دینی و مذهبی» در تهران برگزار شدکمیسیون حقوق بشر وکلای دادگستری مرکز، دیروز شنبه (٤ اسفند ١٣٩٧)، نشستی با عنوان «بر فراز عقیده» در تهران برگزار کرد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از سنی‌آنلاین، در این نشست که با موضوع «ارزیابی حقوق شهروندی اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران» برگزار شد، نمایندگانی از اقلیت‌های دینی و مذهبی سخنرانی کردند.

دکتر جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اهل‌سنت کشور و نمایندۀ پیشین مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی، از سخنرانان این نشست بود.

یوناتن بت‌کلیا (نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی)، هویک به‌بو (وکیل دادگستری و عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای مرکز)، روبرت بیگلریان (رئیس شورای خلیفه‌گری تهران)، دکتر اردشیر خورشیدیان (رئیس انجمن موبدان تهران) و دکتر همایون سامه‌یح (رئیس انجمن کلیمیان تهران) نیز در این نشست سخنرانی کردند.

دکتر جلالی‌زاده طی سخنانی در این نشست با اشاره به تاکید تمام ادیان آسمانی به‌ویژه دین مبین اسلام بر «اجرای عدالت» در حق تمام انسان‌ها، از عدالت به‌عنوان «رحمت» یاد کرد و «رعایت حقوق ادیان، مذاهب و اقوام» و «حفاظت از دین، جان، مال، عقل و نسب» را از مهمترین وظایف حکومت‌ها برشمرد.

ین فعال سیاسی اهل‌سنت کشور با بیان اینکه «اقلیت‌های دینی و مذهبی نیز جزو ملت ایران هستند»، ضمن ابراز خرسندی از انتصاب دو نفر از اهل‌سنت به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران، اما از «عدم حضور اهل‌سنت در مراکز تصمیم‌گیری کلان کشور» و «کوتاهی در اجرای اصل ١٢ قانون اساسی در حق اهل‌سنت» انتقاد کرد.