شیخ‏‌‌الاسلام مولانا عبدالحمید با اعلام اینکه «نماز استسقاء» سه روز متوالی هم‌زمان با سراسر استان در زاهدان نیز برگزار می‌شود، خاطرنشان کردند که این نماز ساعت ٧ صبح فردا (شنبه ١٥ دی) در محل برگزاری نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان اقامه خواهد شد. به گزارش سنت‌آنلاین‌ به نقل از پایگاه اطلاع‏‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا […]

شیخ‏‌‌الاسلام مولانا عبدالحمید با اعلام اینکه «نماز استسقاء» سه روز متوالی هم‌زمان با سراسر استان در زاهدان نیز برگزار می‌شود، خاطرنشان کردند که این نماز ساعت ٧ صبح فردا (شنبه ١٥ دی) در محل برگزاری نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان اقامه خواهد شد.

به گزارش سنت‌آنلاین‌ به نقل از پایگاه اطلاع‏‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید در بخشی از سخنان‏شان در مراسم امروز نماز جمعه اهل سنت زاهدان، با اشاره به خشکسالی پیاپی دوساله در استان سیستان‏‌وبلوچستان، این قحطی را عاملی برای «طلب بخشش از پروردگار» و «درخواست باران به روش سنت» دانستند و گفتند: خداوند متعال می‌خواهد ما از طریق سنت وارد شوید و با طلب عفو و بخشش از پروردگار، باران را طلب کنیم. علاج پایان‏‌دادن به خشکسالی و عدم بارش باران توبه، استغفار و نماز استسقاء است.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان به روزهای برگزاری «نماز استسقاء» در سراسر استان سیستان‏‌وبلوچستان و شهر زاهدان اشاره کردند و گفتند: إن‏‌شاءالله در سراسر استان سیستان‏‌وبلوچستان و در شهر زاهدان سه روز متوالی (شنبه، یکشنبه و دوشنبه) نماز باران اقامه خواهد شد. در شهر زاهدان این نماز فردا شنبه (١٥ دی‌ماه) ساعت ٧۷ صبح در محل برگزاری نماز جمعه برگزار می‌شود.

ایشان همه‏‌ی مردم را به پایبندی به ذکر و یاد پروردگار برای رفع خشکسالی تاکید کردند و گفتند: در این روزها روزه بگیرید، صدقات و خیرات بدهید، به کثرت الله را یاد کنید و با حالت توبه و استغفار برای نماز استسقاء حاضر شوید. «لا حول و لا قوّة إلّا بالله» را به کثرت بخوانید که این یکی از خزانه‌های رب‌العالمین زیر عرش و علاجِ همه امراض، مشکلات و گرفتاری‌هاست. الله تعالی به وسیله توبه و استغفار روزی شما را فراوان می‌گرداند و مشکلات اقتصادی و غم و اندوه را برطرف می‌‏فرماید.

شیخ‏‌الاسلام مولانا عبدالحمید در ادامه خطاب به نمازگزاران خاطرنشان کردند: سعی کنید به‌صورت گسترده در نماز استسقاء شرکت کنید، زیرا رحمت الهی منتظر توبه و استغفار ما است. زن‌ها و بچه‌های کوچک را هم با خودتان به محل برگزاری نماز استسقاء بیاورید، زیرا حضور آنان مفید و مؤثر است.