سنت‌آنلاین| مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور، امام جمعهٔ شهر گُشت در بخشی از خطبه‌های روز جمعه (١٢ رجب ١٤٤٤ = ١٤ بهمن ١٤٠١) با اشاره به «تشدید نگاه‌های امنیتی در استان»، «بازداشت چندتن از علمای اهل‌سنت در زاهدان و کردستان» و «اظهارنظرهای نابخردانهٔ آقای شریعتمداری نسبت به حضرت شیخ‌الإسلام مولانا عبدالحمید حفظه‌الله» گفت:

نگاه دولت‌مردان به ملّت، نگاه امنیتی است که این برای کشوری که خود را اسلامی می‌داند، زیبا نیست و نباید مردم را دشمن خود حساب کند. بازداشت علمایی همچون مولانا عبدالمجید مرادزهی، ماموستا لقمان امینی، ماموستا ابراهیم کریمی و ماموستا محمد خضرنژاد برای یک حکومت اسلامی مناسب و زیبنده نیست که علما را در زندان نگه دارد. ما از دولت خواستاریم که بدون قید و بندی این علما را آزاد کند؛ زیرا ایشان هیچ‌گونه جرمی مرتکب نشده‌اند. فقط حق خود را مطالبه نموده‌ و تبیین حق کرده‌اند و بنابر دستور خود رهبر جمهوری اسلامی، جهاد تبیین انجام داده‌اند، لذا نباید اینها در بند قرار بگیرند.
مطالبهٔ دیگر ما از دولت این است که استان و به خصوص شهر زاهدان را از نگاه امنیتی آزاد کنند این قید و بندها به ضرر حکومت هستند به نفعش نیستند. امیدواریم این حرف‌ها را بشنوند. حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید حفظه‌الله صدای ملّت مظلوم ایران قرار گرفته است و برای دفاع از هر قوم و هر قشر و دینی و آیینی اقدام کرده است و تنها نگاهش به بلوچ و اهل‌سنت نیست؛ بلکه صدای تمام ملت ایران است. لذا مسلماً افرادی که نمی‌خواهند حق را بدهند، مطالبه‌گران حق را مخرب، اغتشاشگر و… می‌نامند، هیچ یک از این برچسب‌ها به حضرت شیخ الاسلام حفظه‌الله نمی‌چسبد. مسایلی که برخی نسبت به حضرت شیخ الاسلام از قبیل خلع لباس، دستگیری و… مطرح می‌کنند، در شأن یک حکومت اسلامی نیست که بهترین خیرخواه امت و کشور را به این نگاه بنگرد. الله تعالیٰ همگان را آگاه کند تا از این تنگ نظری‌ها باز بیایند.
متأسفانه در شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی، زلزله‌ای پیش آمد و آنچنان کمکی که باید حکومت‌ها به زلزله‌زدگان و مصیبت‌دیدگان بکنند، نشده است. آن‌ها الآن نیاز به کمک من و شما مردم دارند؛ اگر ملت به یکدیگر کمک نکنند و دولت هم به آن‌ها نرسد، یقیناً این از انسانیت به دور است. باید یکدیگر را کمک کنیم. تقریباً آذربایجان غربی سردترین نقطهٔ ایران است، آنجا آنها زیر برف و سردی می‌لرزند و پناهگاهی ندارند در آن زندگی خود را بگذرانند. لذا شما مردم کمک شایسته‌ای برای آنان جمع‌آوری کنید.