رئیس‌جمهور افغانستان در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته است که نیروهای این کشور را به‌طور کامل از افغانستان خارج نکند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل  از سنی‌آنلاین، اشرف غنی در این نامه که در روزنامه “نیویورک تایمز” منتشر شده، پیشنهاداتی به رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص کاهش هزینه‌های حضور نظامیان این کشور در […]

نیروهای آمریکایی کاملا از افغانستان خارج نشوندرئیس‌جمهور افغانستان در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته است که نیروهای این کشور را به‌طور کامل از افغانستان خارج نکند.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل  از سنی‌آنلاین، اشرف غنی در این نامه که در روزنامه “نیویورک تایمز” منتشر شده، پیشنهاداتی به رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص کاهش هزینه‌های حضور نظامیان این کشور در افغانستان داده است.

رئیس‌جمهور افغانستان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را «مایه نگرانی» و «تهدیدی برای دولت مرکزی کابل» دانسته است.

اشرف‌غنی درحالی این درخواست را از رئیس‌جمهور آمریکا کرده است که دونالد ترامپ دیروز (جمعه) برای دومین بار در یک پیام توئیتری، خروج نیروهای آمریکایی را از افغانستان «با توافق صلح» خواستار شده و تصریح کرده است که باید به جنگ افغانستان و هزینه‌های مربوط به آن پایان داده شود.

بر اساس خبری که آژانس خبری پژواک در این زمینه منتشر کرده است، رئیس‌جمهور آمریکا در این پیام هزینه‌‌های جنگ در افغانستان را برای کشورش «خارج از حساب» توصیف کرده و تاکید کرده است که «باید به این جنگ خاتمه داده شود.»