روز عید قربان برای مسلمانان روزی بسیار مبارک است، در این روز مسلمانان در دریای سُرور و شادمانی غوطه می‌خورند، همواره تکبیر می‌گویند و حمد و سپاس خداوند را به جای می‌آورند.

روز عید قربان برای مسلمانان روزی بسیار مبارک است، در این روز مسلمانان در دریای سُرور و شادمانی غوطه می‌خورند، همواره تکبیر می‌گویند و حمد و سپاس خداوند را به جای می‌آورند.
علاوه از سُرور و شادمانی مسلمانان در سرتاسر دنیا، در این ایام در سرزمین مکه، نزدیک به دو میلیون مسلمان عاشقانه و لبیک گویان در مسجدالحرام، مِنا و عرفات و مزدلفه مشغول ادای مناسک حج هستند و شور و ول‌وله‌ای خاص و بی‌نظیر در آن سرزمینِ مبارک به‌ پا شده است و منظرۀ بسیار زیبا و جالبی پدید آمده که نه تنها فرشیان، بلکه عرشیان را نیز به وجد می‌آورد، در این روزها فرشتگان هم ترانۀ شادی می‌خوانند.
اما در این میان شیاطینی از انس و جن یافت می‌شوند که تابِ تحملِ احیای شعائرالله را ندارند و دست به شیطنت می‌زنند.
آری! در حالی که امت اسلامی به مناسبت فرا رسیدن این عیدِ بزرگ و زیبا غرق در خوشی بود، برخی از انسان‌های شیطان‌صفت دست به حرکتی شنیع و قبیح زدند که از آن، قلوب مسلمانان به درد آمده و سخت جریحه‌دار شد.
غربی‌هایی که ادعاهایشان زمین و آسمان را پُر کرده و دعوای نوع‌دوستی‌شان گوش شرقیان را کر کرده است باری دیگر در کمال وقاحت و با حمایت صریح دولت در کشور سوئد، کلام وحی الهی را به آتش کشیدند و اینگونه چهرۀ شیطانی خود را برای جهانیان نمایان کردند.
این انسان‌های بدبخت که در میدان تحدی و مبارزۀ منطقی‌ و علمی عاجز و ناتوان هستند، گمان می‌کنند با چنین حرکاتی می‌توانند جلوی نورافشانی قرآن کریم را بگیرند، غافل از آنکه آیات قرآن علاوه از اینکه بر اوراق میلیون ها مصحف در دنیا نقش بسته است در سینه‌های فرزندان این امت نیز جای گرفته و از هر گوشه و کناری در سرتاسر این دنیا به خصوص در این ایام، نوای دلنشین آیات رحمانی گوش ها را نوازش می‌دهد و قلب‌های پاک را آرامش می‌بخشد و البته مُغرضان و کینه‌توزان، سخت در خشم هستند و از فرط خشم دندان به دندان می‌سایند وقتی می‌بینند که تلاش‌هایشان، برنامه‌هایشان، قرآن سوزی هایشان راه به جایی نبرده است و نور عالم‌تاب قرآن هر روز بیشتر و بیشتر بر این جهان نورافشانی می‌کند و در قلب‌ها نفوذ کرده آن‌ها را جلا می‌بخشد و بذر توحید و یکتاپرستی را هر جا می‌دواند و کفر و شرک و الحاد را می‌زداید.
آری! سخت در اشتباهند کسانی که راه دشمنی با قرآن را در پیش گرفته‌اند این راه، جز به خواری و ذلت و ناکامی دنیا و آخرت، به جایی دیگر ختم نمی‌شود.
تاریخ بر این گواه است که دشمنان قرآن به چه فرجامی گرفتار شدند و چگونه سر از زباله‌دان تاریخ درآوردند و مشمول خشم و غضب خداوندی و لعن و نفرین مسلمانان و آزادگان دنیا گشتند.
به این سفّاکان پیام می‌دهیم ای بی‌خبران! خود را خسته نکنید این کلام، کلام پروردگار است و خود او تعالی عهده‌دار حفاظتش شده است، کیست که در جنگِ با پروردگار پیروز شود؟
خود را خسته نکنید این کتاب بر صفحۀ قلب میلیون‌ها انسان نقش بسته است گیرم تمامی مصحف‌ها و نسخه‌های قرآن را بسوزانید ولی با سینه‌های حافظان قرآن چه می‌کنید که آیات قرآن با خون و گوشتشان در آمیخته و جزءِ لاینفک زندگی‌شان گشته است.
به تو ای مسلمان پیام می‌دهم که از خواب غفلت برخیز و دامن قرآن را محکم بگیر، فرزندان و اهل و عیالت را با قرآن مأنوس کن، بر رهنمودهای زیبایش عمل نما، در راه نشر آموزه‌های زندگی‌بخشَش فداکارانه تلاش کن و برای حمایت از قرآن و اهل قرآن از بذل جان نیز دریغ مکن.

 

 

  • نویسنده : محمداکبر لطیفی (گمشادزهی)