پس از انتشار برخی مطالب کذب در خبرگزاری فارس مربوط به جمعه‌ خونین زاهدان، دفتر امام‌جمعه اهل سنت زاهدان با صدور پیامی ضمن تکذیب ادعای این خبرگزاری مبنی بر تحریک و تهییج مردم، رسانه‌ها را به رعایت انصاف و اخلاق و پرهیز از گمانه‌زنی و تهمت زدن به افراد فراخواند. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل […]

پس از انتشار برخی مطالب کذب در خبرگزاری فارس مربوط به جمعه‌ خونین زاهدان، دفتر امام‌جمعه اهل سنت زاهدان با صدور پیامی ضمن تکذیب ادعای این خبرگزاری مبنی بر تحریک و تهییج مردم، رسانه‌ها را به رعایت انصاف و اخلاق و پرهیز از گمانه‌زنی و تهمت زدن به افراد فراخواند.
به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل سنت زاهدان،‌ متن پیام مذکور به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
خبرگزاری فارس با انتشار یک گزارش تحلیلی مؤرخ ۱۱ مهر ۱۴۰۱ با عنوان «جزئیات حمله تروریستی زاهدان/ درگیری‌های جمعه سیاه چگونه آغاز شد؟» برخلاف عدالت، انصاف و اخلاق، مطالبی کذب را بیان نموده است.
در این گزارش آمده که مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه‌ی ۸ مهر با «ادعای تجاوز یک افسر پلیس به دختر ۱۵ ساله در چابهار» خطبه‌هایشان را به پایان رسانده‌اند. در حالیکه حضرت شیخ‌الاسلام نه تنها چنین ادعایی را مطرح نکردند، بلکه ضمن دعوت مردم به آرامش و حفظ خونسردی، خواستار فرصت دادن به دستگاه قضائی شدند تا نتیجه را اعلام کند. متن و فیلم سخنرانی ایشان در وب‌سایت دفتر امام‌جمعه اهل سنت زاهدان قابل دسترسی است.
در بخشی از گزارش مذکور به نقل از فرماندار زاهدان آمده است که افرادی پس از نماز به سمت کلانتری تیراندازی کرده‌اند و مأموران مستقر در کلانتری اقدام به شلیک گلوله می‌کنند؛ حال آنکه این ادعا بی‌اساس و کذب است. جمع اندک و خشمگین صرفا به سمت کلانتری سنگ پرتاب کرده و هیچ فرد مسلحی درمیان نمازگزاران نبوده است. افراد لباس شخصی که از بالای ساختمان‌های اطراف تیراندازی کرده‌اند فقط مردم را نشانه گرفته‌اند.
بیانیه‌ی مولانا عبدالحمید که به ادعای خبرگزاری فارس «جوّ شهر را ملتهب کرده» در پاسخ به اکاذیبی منتشر شده که رسانه‌های محلی آن را بازتاب داده‌ بودند و سعی کرده بودند مردم را در مقابل امام‌جمعه اهل سنت قراردهند. اگر جو مجدد ملتهب شده، مسئولیت آن با کسانی‌ست که از اول باعث بروز این فاجعه خونین شدند و مردم بی‌گناه و بی‌دفاع را به گلوله بستند و بعد رسانه‌هایشان به نشر اکاذیب پرداختند تا بر جنایت صورت‌گرفته سرپوش بگذارند.
ضمنا تلاش برای اثبات حضور گروهک‌های مسلح در مراسم نماز جمعه، اقدامی است که با هدف انحراف افکار عمومی و توجیه فاجعه‌ جمعه‌ خونین زاهدان صورت گرفته است.
انتظار می‌رود اصحاب رسانه در شرایط حاضر که جامعه نیاز به آرامش دارد، انصاف، عدالت و اخلاق را رعایت کنند و با تهمت زدن به افراد و گمانه‌زنی‌های نادرست، نمک بر زخم مردم آسیب‌دیده نپاشند.

دفتر امام‌جمعه اهل سنت زاهدان