پارلمان اندونزی در واکنش به شکنجه و آزار و اذیت مسلمانان اویغور توسط دولت چین، تحرک جدی دولت اندونزی به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان برای پایان‌دادن به این وضعیت را خواستار شد. به گزارش سنت‌آنلاین، ایکنا به نقل از پایگاه خبری العرب‌الیوم گزارش داد؛ کمیسیون روابط خارجی پارلمان اندونزی در بیانیه‌ای از دولت این کشور خواست […]

واکنش پارلمان اندونزی به شکنجه مسلمانان اویغورپارلمان اندونزی در واکنش به شکنجه و آزار و اذیت مسلمانان اویغور توسط دولت چین، تحرک جدی دولت اندونزی به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان برای پایان‌دادن به این وضعیت را خواستار شد.

به گزارش سنت‌آنلاین، ایکنا به نقل از پایگاه خبری العرب‌الیوم گزارش داد؛ کمیسیون روابط خارجی پارلمان اندونزی در بیانیه‌ای از دولت این کشور خواست که نقشی راهبردی برای جلوگیری از سیاست دولت چین در آزار و اذیت و تبعیض علیه اقلیت مسلمان اویغور که در منطقه ترکستان شرقی (سین کیانگ) زندگی می‌کنند، ایفا کند.

سوکومتا، معاون کمیسیون روابط خارجی پارلمان اندونزی در این‌باره گفت: از دولت می‌خواهیم که رایزنی‌های دیپلماتیک خود را با مقامات چینی درخصوص جلوگیری از نقض حقوق شهروندی مسلمانان اویغور تقویت کند.

وی همچنین از کشورهای مختلف جهان به‌ویژه کشورهای اسلامی خواست که برای حمایت از مسلمانان اویغور تلاش‌های جدی انجام دهند.

گفتنی‌ست در حال حال حاضر، حدود ۱۰ میلیون مسلمان از اقلیت اویغور در منطقه سین‌کیانگ چین زندگی می‌کنند که در معرض تبعیض دینی و اقتصادی مقامات این کشور قرار دارند.