«وضع قانون ممنوعیت سفر مسلمانان» و «اعمال محدودیت‌ها در پذیرش مهاجران» در امریکا سبب شد تا مسلمانان این کشور در عرصۀ سیاست وارد شوند. به گزارش سنت‌آنلاین، روزنامۀ نیویورک تایمز نوشت: امسال برای انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا حدود ١٠٠مسلمان اعلام نامزدی کرده‌اند. این تعداد برای انتخابات سال ٢٠١٦ فقط حول و حوش ١٢ نفر بود. […]

«وضع قانون ممنوعیت سفر مسلمانان» و «اعمال محدودیت‌ها در پذیرش مهاجران» در امریکا سبب شد تا مسلمانان این کشور در عرصۀ سیاست وارد شوند.

به گزارش سنت‌آنلاین، روزنامۀ نیویورک تایمز نوشت: امسال برای انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا حدود ١٠٠مسلمان اعلام نامزدی کرده‌اند. این تعداد برای انتخابات سال ٢٠١٦ فقط حول و حوش ١٢ نفر بود.
بنا بر مصاحبه‌ای که خبرگزاری آسوشیتدپرس در ماه ژوئیه با نامزدهای مسلمان انتخابات میاندوره‌ای کنگره انجام داد. «اسلام‌هراسی که صحبت‌ها و توئیت‌های “ترامپ” بر آن دامن زده است» انگیزه اصلی این نامزدها برای اعلام آمادگی برای ورود به صحنۀ سیاست آمریکا بوده است.
«رشیده طلایب» مهاجر فلسطینی و «ایلهان عمر» پناهجو کنیای این دو زن مسلمان کاندیدا شدند تا به‌عنوان نخستین زنان مسلمان وارد کنگره آمریکا شوند.
«ایلهان عمر» می‌گوید: به امید ساختن جامعه‌ای بهتر از آمریکا، قدم به عرصه عالی مرتبه سیاست می‌گذارد. ایلهان از سوی جامعه‌ای کاندیدا می‌شود که اکثریت جمعیت آن مسیحی و سفید پوست‌اند.
وی افزود: برای رای‌دهندگان آمریکایی دین و هویت کاندیدا اعتباری ندارد، آن‌ها فقط یک قهرمان که بتواند مطالبات و خواست‌های مردم را در واشنگتن دنبال کنند را می‌خواهند.
«هانا علی» یکی دیگر از کاندیداهاست که می‌گوید: امیدوام فعالیت‌های سیاسیم الهام بخش فرزندان و نسلهای آیندۀ کشور باشد و در آینده، زنان مسلمان بیشتری وارد عرصه‌های سیاسی کشور شوند.