دولت نیوزلند در مراسمی فوق العاده در اولین جمعه پس از قتل عام در دو مسجد در شهر کریست‌چرچ که به کشته شدن ٥٠ نمازگزار منجر شد، صدای اذان را در تمام شهرهای این کشور پخش کرد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از العربیه، پس از پخش اذان با صدایی رسا که از بلندگوها پخش […]

پخش صدای اذان در تمام شهرهای نیوزیلند در اولین جمعه پس از قتل نمازگزاراندولت نیوزلند در مراسمی فوق العاده در اولین جمعه پس از قتل عام در دو مسجد در شهر کریست‌چرچ که به کشته شدن ٥٠ نمازگزار منجر شد، صدای اذان را در تمام شهرهای این کشور پخش کرد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از العربیه، پس از پخش اذان با صدایی رسا که از بلندگوها پخش شد، مردم نیوزلند به احترام قربانیان این حادثه دو دقیقه سکوت کردند.

امروز در اولین جمعه پس از حادثه قتل نمازگزاران، هزاران نفر از جمله «جاسیندا اردیرن» نخست وزیر نیوزلند و زخمی شدگان آن حادثه تلخ، در پارکی مقابل مسجدی نور که قتل عام وحشتناک در آنجا آغاز شد، به احترام قربانیان ایستادند.

با گذشت یک هفته از حادثه اما مردم جزیره کوچک نیوزلند هنوز از حمله وحشیانه و خونین «برنتون تارانت»، استرالیایی ۲۸ ساله، شگفت زده هستند.

در تجمعی بزرگ با حضور نخست وزیر نیوزلند، برخی از مقامات عالی رتبه و هزاران شهروند این کشور، موذنی اذان را با صدایی رسا خواند او در حالی اذان را می‌خواند که هزاران نفر نیوزلندی با احترام و در سکوتی مطلق در پارک مقابل مسجد «النور» به ندای «الله اکبر» گوش فرا دادند.

پس از پایان ندای «اذان» که ار رسانه‌های رسمی نیوزلند نیز پخش شد، مردم سراسر این کشور به احترام نمازگزاران کشته شده دو دقیقه سکوت کردند.

در شهرهای اوکلند، ولینگتون و دیگر شهرهای این کشور نیز مردم با برگزاری تجمع‌هایی در اماکن عمومی به احترام قربانیان به صورت ایستاده دو دقیقه سکوت کردند.