پنجمین دور گفت‌وگوهای نمایندگان آمریکا و طالبان در دوحه پایتخت قطر، امروز سه‌شنبه (۲۱ اسفند) پس از ۱۶ روز پایان یافت. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از سنی‌آنلاین، به گفتۀ سخنگوی طالبان افغانستان که اظهاراتش که در تارنمای این گروه منتشر شده؛ در این دور از مذاکرات بر موضوعات گذشته ازجمله «خروج نیروهای خارجی از […]

پنجمین دور گفت‌وگوهای نمایندگان آمریکا و طالبان پایان یافتپنجمین دور گفت‌وگوهای نمایندگان آمریکا و طالبان در دوحه پایتخت قطر، امروز سه‌شنبه (۲۱ اسفند) پس از ۱۶ روز پایان یافت.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از سنی‌آنلاین، به گفتۀ سخنگوی طالبان افغانستان که اظهاراتش که در تارنمای این گروه منتشر شده؛ در این دور از مذاکرات بر موضوعات گذشته ازجمله «خروج نیروهای خارجی از افغانستان» و «استعمال‌نشدن خاک افغانستان به ضرر کسی» بحث‌های مفصلی صورت گرفته است.

ذبیح‌الله مجاهد همچنین خاطرنشان کرده است که در این نشست در مورد آتش‌بس و مذاکره با دولت کابل هیچ فیصله‌ای نشده است.

نمایندگان گروه طالبان و آمریکا پنجمین دور مذاکرات‌شان را ۱۶ روز پیش در ۲۵ فوریه (۶ اسفند) در دوحه آغاز کردند. در این دور از مذاکرات ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان و رئیس جدید دفتر سیاسی این گروه در قطر نیز شرکت داشت و با زلمی خلیل‌زاد دیدار کرد.

پیوستن ملا برادر به این دور از مذاکرات، انتظاراتی را به‌وجود آورده که ممکن است حضور او به دست‌یافتن به یک توافقنامه نهایی میان آمریکا و طالبان کمک کند.