دکتر “شهید شافی”، معاون حزب جمهوری‌خواه ایالت تگزاس آمریکا که قرار بود به دلیل مسلمان‌بودن از کار برکنار شود، با رای اکثریت اعضا در سمت خود باقی ماند و به کار خود در این حزب ادامه می‌دهد. به گزارش سنت‌آنلاین، سنی‌آنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها نوشت: برخی از اعضای این حزب جولای سال گذشته خواستار […]

 پیروزی سیاستمدار مسلمان آمریکایی در برابر اسلام‌ستیزیدکتر “شهید شافی”، معاون حزب جمهوری‌خواه ایالت تگزاس آمریکا که قرار بود به دلیل مسلمان‌بودن از کار برکنار شود، با رای اکثریت اعضا در سمت خود باقی ماند و به کار خود در این حزب ادامه می‌دهد.

به گزارش سنت‌آنلاین، سنی‌آنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها نوشت: برخی از اعضای این حزب جولای سال گذشته خواستار برکناری شافی پاکستانی‌تبار شدند، اما در این رای‌گیری با ١٣٩ رای منفی در قبال ٤٩ رای مثبت در سمت خود باقی خواهد ماند.

شافی پس از این رای‌گیری طی سخنانی گفت: «حمایت از سوی دوستان جمهوری‌خواه برای من به‌عنوان یک مهاجر در این کشور فوق‌العاده مایه غرور و افتخار است. ما برای آزادی دین که یکی از اصول کشورمان است، مبارزه می‌کنیم و امروز نیز پیروز شدیم.»

گفته می‌شود “دیل آتبری” که خواستار کنارگذاشتن شهید شافی بوده است، بعد از رای‌گیری (با عصبانیت) نشان حزبی خود را بر زمین کوبیده و از عضویت در این حزب استعفا داده است.

این درحالی‌ست که جمهوری‌خواهان برجسته تگزاس همچون سناتور “تد کروز” و فرماندار “گرگ ابوت” هر دو از چنین رفتاری با دکتر شهید شافی به شدت انتقاد کرده و خواستار نفی تعصبات خشک شده‌اند.

گرگ ابوت، فرماندار تگزاس در توییتر نوشته است: «آزادی مذاهب در کانون هویت کشور و ایالت ماست و حمله به دکتر شافی به علت مذهب او، کاملا در تضاد با اصول بنیادین ماست.»

سناتور تد کروز نیز در توییتر نوشت: «تبعیض علیه دکتر شافی به علت مذهب او غلط است. قانون به هیچ‌کس حق تفتیش عقاید از کسانی که قصد رسیدن به مقامی دارند را نداده و متمم اول قانون اساسی آمریکا از همه پیروان مذاهب حمایت می‌کند. حزب آبراهام لینکلن باید پذیرای همه و ستایش‌گر آزادی باشد.»