سنت‌آنلاین| کتاب «محمد: سیر نبی اسلام» اثر « کارن آرمسترانگ» نویسندهٔ ایرلندی پرفروش ترین کتاب در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌آید. « کارن آرمسترانگ» نویسنده ایرلندی تأکید کرد: کتاب «محمد: سیر نبی اسلام» را باهدف ارایه تصویر واقعی از اسلام و رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم نوشته است.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، آرمسترانگ در یکی از مشهورترین کتاب‌های خود به زندگی پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وسلم پرداخته است. و این کتاب پرفروش‌ترین کتاب در ایالات متحده آمریکا شده است.

این نویسنده ایرلندی درباره این کتاب خود می گوید: کتاب محمد: سیره نبی اسلام واقعیت درباره پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم را فاش کرده است و تصویر دروغینی را که سلمان رشدی برای غرب به نمایش گذاشته است، تصحیح کرده است.

این کتاب شامل مطالعه تطبیقی سه مذهب ابراهیمی است. نویسنده دراین کتاب درباره تاثیر غرب برمسلمانان و تصحیح تصویر مخدوش شده اسلام در میان غربی‌ها پرداخته است.

در همین راستا، کارن آرمسترانگ کتاب «محمد: رسولی برای زمان ما» را در سال ۲۰۰۶ میلادی چاپ و منتشر کرد. در این کتاب به زندگی پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وسلم و سیره شریف وی پرداخته شده است. این کتاب بخشی از مجموعه «زندگی برجسته» است که به زندگی شخصیت‌های بزرگ تاریخی می‌پردازد.

این کتاب دومین کتاب از تالیفات وی دربارهٔ نبی مکرم اسلام صلی‌الله‌علیه‌وسلم به شمار می‌آید.در این کتاب‌ها نحوه درک مسلمان از پیامبرشان و دیدگاه‌شان نسبت به او و چگونگی اعتقاد و تقدیس او را روایت می‌کند.

کارن آرمسترانگ، پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وسلم را زاهد و مصلح سیاسی و اجتماعی توصیف می‌کند و بر ویژگی عقلانیت و حلم او تاکید می‌کند.