سازمان «نجات کودکان» در استرالیا در جدیدترین گزارش خود گفت که هر سال ۱۷۰ هزار کودک زیر ۵ سال در اثر جنگ در جهان کشته می شوند. ه گزارش سنت‌آنلاین، این گزارش که روز جمعه (٢٦ بهمن ١٣٩٧) در کنفرانس امنیتی مونیخ منتشر شد آمده است، دست کم ۸۷۰ هزار کودک زیر ۵ سال در […]

کشته شدن ٨٧٠ هزار کودک زیر پنج سال در کشورهای جنگ‌زدهسازمان «نجات کودکان» در استرالیا در جدیدترین گزارش خود گفت که هر سال ۱۷۰ هزار کودک زیر ۵ سال در اثر جنگ در جهان کشته می شوند.

ه گزارش سنت‌آنلاین، این گزارش که روز جمعه (٢٦ بهمن ١٣٩٧) در کنفرانس امنیتی مونیخ منتشر شد آمده است، دست کم ۸۷۰ هزار کودک زیر ۵ سال در ۱۰ کشور درگیر جنگ بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی کشته شده‌اند. در حالی این تعداد کودک قربانی جنگ در جهان شده‌اند که تنها ۱۷۵ هزار جنگجو در دورهٔ مشابه کشته شده‌اند.

این گزارش از ۱۰ کشوری که دارای بیشترین جنگ و درگیری را داشته‌اند از قبیل: افغانستان، یمن، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، سوریه، عراق، مالی، نیجریه و سومالی برآورد شده است.

بنابراین گزارش حملات علیه کودکان از سال ۲۰۱۰ تاکنون افزایش ۳۷ درصدی در مناطق جنگی را داشته است همچنین ۱۷۴ درصد این حملات به مدارس یا استفاده از کودکان به‌عنوان سرباز در سال‌های اخیر است.

بسیاری از این کودکان قربانی اثرات غیرمستقیم جنگ از جمله گرسنگی، عدم دسترسی به دارو و بیمارستان، عدم دسترسی به لوازم بهداشتی و آب سالم بوده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: در سال ۲۰۱۷، حدود ۴۲۰ میلیون کودک در مناطقی که جنگ و درگیری در آنها گزارش شده است، زندگی می‌کردند که ۳۰ میلیون بیشتر از سال ۲۰۱۶ است.

خشونت شدید علیه کودکان در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰ هزار مورد و در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۵ هزار مورد بوده است.

بر اساس این گزارش حدود ۸۵ هزار کودک زیر ۵ سال از آغاز جنگ در یمن، بر اثر گرسنگی شدید یا بیماری جان سپرده‌اند و بیش از ۱۱ میلیون کودک در شرایط کنونی به کمک فوری نیاز دارند.

سازمان نجات کودکان استرالیا از کشورهای مختلف جهان خواسته تا کمک‌های نظامی خود به کشورهای درگیر جنگ یمن به‌ویژه عربستان سعودی را متوقف کنند.