«انجمن جهانی اسلام» بین حدود ٤٠ هزار پناهندۀ آفریقای مرکزی در مرز چاد کمک بشردوستانه توزیع کرد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، انجمن جهانی اسلام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این نهاد توسط یک جمعیت خیریه وابسته به آن، بین حدود ٤٠ هزار پناهندۀ آفریقای مرکزی در مرز چاد کمک بشردوستانه توزیع […]

کمک‌های انسان‌دوستانة «انجمن جهانی اسلام» به پناهندگان آفریقای مرکزی«انجمن جهانی اسلام» بین حدود ٤٠ هزار پناهندۀ آفریقای مرکزی در مرز چاد کمک بشردوستانه توزیع کرد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از آناتولی، انجمن جهانی اسلام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این نهاد توسط یک جمعیت خیریه وابسته به آن، بین حدود ٤٠ هزار پناهندۀ آفریقای مرکزی در مرز چاد کمک بشردوستانه توزیع کرد.

در این بیانیه همچنین آمده که این کمک‌ها شامل ٨٤٠٠ بسته مواد غذایی بوده و در چهار اردوگاه در مرز چاد توزیع شده است.

بر اساس این بیانیه، کمک‌های انجمن جهانی اسلام به پناهندگان آفریقای مرکزی که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، ادامه خواهد یافت.

گفتنی‌ست جمهوری آفریقای مرکزی از سال ٢٠١٣ به این سو در گرداب خشونت فرو رفته و در حملات مسیحیان علیه مسلمانان و درگیری‌ها هزاران تن کشته و ده‌ها هزار تن مجبور به ترک مناطق خود شدند.

به گزارش سازمان ملل در آفریقای مرکزی حدود ٢.٢ میلیون نفر (تقریبا نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.