امریکا در تازه‌ترین اقدام برای به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، کنسولگری خود را به این سفارت منتقل کرد تا به این ترتیب فلسطینی‌ها را هم به پذیرش مشروعیت این اقدام غیرقانونی مجبور سازد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل زا ایرنا، وزارت خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه به وقت محلی اعلام کرد تمام ماموریت‌های دیپلماتیک […]

کنسولگری امریکا به سفارت این کشور در قدس منتقل شدامریکا در تازه‌ترین اقدام برای به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، کنسولگری خود را به این سفارت منتقل کرد تا به این ترتیب فلسطینی‌ها را هم به پذیرش مشروعیت این اقدام غیرقانونی مجبور سازد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل زا ایرنا، وزارت خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه به وقت محلی اعلام کرد تمام ماموریت‌های دیپلماتیک و کنسولی از دوشنبه (٤ مارس ٢٠١٩ = ١٣ اسفند) در سفارت این کشور در قدس انجام خواهد شد.

این اقدام در ادامهٔ بیانیه ماه اکتبر مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا انجام شده است و تمام فعالیت‌هایی که پیش از انتقال سفارت به این محل انجام می‌شد را پوشش خواهد داد.

در این بیانیه اظهار شده است امور مربوط به باریکه غزه و قدس غربی و همچنین امور مربوط به فلسطینی‌ها که در واحد امور فلسطینی‌های سفارت امریکا انجام می‌شد نیز در سفارتی که از نظر امریکا تاریخی خوانده شده و در خیابان آرگون قرار دارد، انجام خواهد شد.

وزارت خارجه امریکا با بیان اینکه این تصمیم در راستای آنچه که تلاش‌های جهانی آنها برای افزایش کارایی، تعاملات و عملیات دیپلماتیک اتخاذ شده است، تاکید می‌کند این اقدام نشانگر تغییر سیاست ایالات متحده در بیت المقدس، کرانه غربی و نوار غزه نیست.

این بیانیه تصریح می‌کند آمریکا هیچ تصمیمی دربارهٔ وضعیت نهایی مرزها ندارد و باید در مذاکرات نهایی بین دو طرف مشخص شود.