سیزدهمین نشست هم‌اندیشی علمای سراوان، بعد از ظهر پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ به میزبانی مکتب مسجد حضرت عباس رضی الله عنه واقع در خیابان انقلاب ۱۹ برگزار گردید. به گزارش سنت‌آنلاین، سیزدهمین جلسهٔ هم‌اندیشی علمای سراوان با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری محمد سپاهی، استاد قرائت و تجوید دارالقرآن سراوان آغاز […]

گزارش سیزدهمین نشست هم‌اندیشی دوماهه علمای سراوان و حومهسیزدهمین نشست هم‌اندیشی علمای سراوان، بعد از ظهر پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ به میزبانی مکتب مسجد حضرت عباس رضی الله عنه واقع در خیابان انقلاب ۱۹ برگزار گردید.

به گزارش سنت‌آنلاین، سیزدهمین جلسهٔ هم‌اندیشی علمای سراوان با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری محمد سپاهی، استاد قرائت و تجوید دارالقرآن سراوان آغاز گردید.

سپس مولانا عبدالناصر محمدی طی گزارش فعالیتهای تبلیغی علما و طلاب با بیان اینکه فعالیت در زمینهٔ پیشرفت اهداف دین وظیفهٔ علماست، افزود: در روزهای اخیر با همکاری مدرسین و طلاب مدارس علوم دینی سراوان جماعت‌های تشکیل و به مناطق مختلف فرستاده شدند که خودش تعلق خاص بین علما و مراکز تبلیغی را می‌رساند.

در ادامه مولانا سید عبدالحکیم سیدزاده، معاونت آموزشی عین‌العلوم گُشت با بیان اینکه نباید با استفاده نابه‌جا، نعمت به آفت بدل شود، گفت: یکی از آفات عصر حاضر موبایل، فضای مجازی و استفاده نادرست از آن می‌باشد، مسلماً ضررهای زیادی در استفاده ناصحیح از فضای مجازی وجود دارد که می‌توان به کلاه‌برداری، عشق مجازی، ضرر مالی و عبادی، اختلال در نظم خانواده، ایجاد بازار سیاه مطالعه و… اشاره نمود.

استاد حدیث عین‌العلوم افزود: باید ترس خداوند سرلوحهٔ زندگی جوانان و علما قرار گیرد و از این نعمت درست استفاده شود. موبایل و مهم‌تر از آن فضای مجازی وسیله‌ای برای دعوت، صلهٔ رحم، انتشار علم و… همگانی باشد و ما از حصهٔ خویش از این فضا درست استفاده کنیم.

مولانا عبدالحکیم خاطرنشان کرد: اینها نعمتهای روز هستند و انسانهای بِروز باید از نعمتهای روز به خوبی استفاده کنند.

در بخش دیگر جلسه جناب مولانا مفتی خالد دهواری، مسؤول دارالافتاء عین‌العلوم گشت به بیان برخی صفات علماء و اولیا پرداخت و گفت: با جای دادن معرفت الله در قلب تعلق فرد با الله ذوالجلال مستحکم می‌شود، علما باید سبب تحول ایمانی در بین مردم و جامعه باشند.

در ادامهٔ برنامه‌ها دقایقی به‌عنوان تریبون آزاد برای ارائهٔ انتقادات و پیشنهادات حضار در نظر گرفته شد.

در بخش پایانی این نشست مولانا عبیدالله افروخته، به عنوان مهمان ویژهٔ این نشست سخنرانی کرد که تزکیه، احسان و اخلاص را از بارزترین صفات علما دانست.
این جلسه با دعاهای مخلصانهٔ مولانا افروخته به کار خود خاتمه داد.

ضمناً جلسهٔ بعدی این نشست که هر دو ماه در سطح شهر سراوان برگزار می‌شود، مدرسه تعليم القرآن هوشک مقرر گردید.

گفتنی است این سلسله جلسات، نشستهای فرعی نشست هم‌اندیشی علمای شهرستانهای سراوان، سیب و سوران و مهرستان‌اند که هر چهار ماه یک‌بار در یکی از شهرستانهای مذکور برگزار می‌شود و نشستهای دوماهه هر شهر و منطقه جداگانه صورت می‌گیرد.