سنت‌آنلاین| مولانا سید عبدالکریم حسین‌پور، امام جمعهٔ شهر گُشت در بخشی از خطبه‌های روز جمعه (۱۸ ذی‌الحجه ١٤٤٤ = ۱۶ تیر ١٤٠۲) با اشاره به «هیجدهم ذی‌الحجه روز شهادت حضرت عثمان رضی‌الله‌عنه» و «بازداشت‌ چند تن از انتظامات مسجد مکی زاهدان» گفت:

 

امروز هیجدهم ذی‌الحجه روز شهادت مظلومانهٔ حضرت عثمان رضی‌الله‌عنه است؛ داماد رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم، کسی که دو دختر رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم را یکی بعد از دیگری ازدواج کرد.
شخصیتی که خلیفهٔ سوم مسلمین و به اتفاق همهٔ مسلمانان بعد از حضرت عمر فاروق رضی‌الله‌عنه، برترین صحابی است.
حضرت عثمان رضی‌الله‌عنه به خاطر اینکه خون هیچ مسلمانی ریخته نشود، خون خود را داد و مظلومانه به شهادت رسید.
در بحث امام حسین رضی‌الله‌عنه که می‌گویند آب را بر او بستند؛ اما کسی نیست که بگوید بر حضرت عثمان رضی‌الله‌عنه تا چهل شبانه روز آب و غذا را قطع کردند.
خون حضرت عثمان رضی‌الله‌عنه در حالی ریخته شد که ایشان در حال تلاوت قرآن پاک بود و خون ایشان بر روی آیهٔ ﴿فَسَيَكْفِيكَهُمُ اللَّهُ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ﴾ ریخته شد، تا اینکه این آیه بر الله تعالیٰ گواه باشد که الله تعالی، دشمنان عثمان را کفایت می‌کند؛ اما تاریخ چه نوع تهمت‌هایی به این ابرمرد تاریخ می‌زند! نباید ما به تر و خشک تاریخ توجه کنیم؛ بلکه در اینجا باید قرآن و سنت رسول را بررسی کنیم.
حضرت عثمان رضی‌الله‌عنه کسی بود که رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم اینقدر به ایشان اعتماد داشت که در بیعت‌الرضوان دست خود را به جای دست حضرت عثمان رضی‌الله‌عنه قرارداد و از طرف حضرت عثمان بیعت کرد؛ اساس این بیعت هم برای شایعه‌ای بود که حضرت عثمان رضی‌الله‌عنه در مکه که به عنوان سفیر از طرف رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم فرستاده شده بود کشته شده‌ است.
رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم به این اندازه به حضرت عثمان رضی‌الله‌عنه اعتماد داشت وقتی که ایشان به عنوان سفیر به مکه رفتند، ‌برخی از صحابه که به از طواف کعبه محروم شده بودند گفتند: مبارک باشد به حضرت عثمان رضی‌الله‌عنه که دور خانهٔ خدا طواف می‌کند. رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم فرمودند: نه، عثمان بدون من طواف نمی‌کند؛ حقیقت هم همین بود وقتی که حضرت عثمان سخنان رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم را به مشرکان مکه رسانید، مشرکین به او اعتماد داشتند گفتند: ای عثمان! اگر تو عمره به جا می‌آوری و طواف می‌کنی تو اجازه داری. حضرت عثمان رضی‌الله‌عنه جواب داد: من بدون رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم طواف خانهٔ خدا را نمی‌کنم تا رسول‌الله همراه نباشد من چطور و با چه جرأتی طواف بکنم؟!
امروز روز شهادت این ابرمرد حیا و غیرت است، کسی که رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم وقتی کمک‌های او را برای جهاد دید، فرمود: «ما ضرَّ عثمانَ ما عمل بعد اليومِ»؛ بعد از امروز، عثمان هر کاری که بکند ضرر نمی‌کند.
مسئلهٔ دیگر مسئله‌ای است که روز در روز استان ما گرفتار آن است؛ فشارهایی که حضرت شیخ‌الإسلام حفظه‌الله آورده می‌شود و انتظامات مسجد مکی بازداشت می‌شوند، در حالی که جلوی فساد و خون‌ریزی در آن زمانی که شما صد نفر در مصلای زاهدان کُشتید را چه کسی گرفت؟ اگر در آن روز حضرت شیخ‌الإسلام و ستاد انتظامات مکی همّت نمی‌کرد، امروز شما با این امنیت جوانان انتظامات را بازداشت نمی‌کردید.
چقدر بگوییم؟! اما گوش شنوا کجاست؟! هر چه بگوییم، هر چه نصیحت می‌کنیم، هر چه خیرخواهی و دلسوزی می‌کنیم؛ ولی نیست.
بازهم تکرار می‌کنیم که این نوعِ اعمال به ضرر حکومت است؛ اگر شما مسئولین استان خیرخواه نظام جمهوری اسلامی هستید باید از این کارها دست بکشید و اگر می‌خواهید نظام جمهوری اسلامی را تباه کنید ادامه بدهید.