سنت‌آنلاین| مولوی زبیر حسین‌پور دیروز (۲۲شوال ١٤٤٤ هـ.ق./ ۲۲ اردیبهشت ١٤٠۲ ش.) در خطبه‌های مراسم نماز جمعه مسجد جامع خواجه شهر گُشت به سیرهٔ گهربار رسول اکرم صلی الله علیه وسلم اشاره کرد و گفت:

گاهی می‌شد کنیزی با آن‌حضرت صلی الله علیه وسلم کاری می‌داشت و آن‌حضرت صلی الله علیه وسلم با او می‌رفت و مشکلش را حل می‌کرد.
باری شخصی به مسجد آمد و آن‌حضرت صلی الله علیه وسلم در حال سخنرانی بود، آن شخص سؤالش را پرسید و آن‌حضرت صلی الله علیه وسلم به گوشه‌ای رفت و سؤالش را پاسخ داد.
آن‌حضرت صلی الله علیه وسلم در حدیثی فرموده‌اند، کسی بر دیگری ظلمی نکند؛ لذا حاکم بر رعیت ظلم نکند، بالادست بر زیردست ظلم نکند.
متأسفانه در شرایط امروز شاهد هستیم که نرمی و خوش‌اخلاقی از طرف مسئولین نسبت به رعیت دیده نمی‌شود، رسول الله صلی الله علیه وسلم می‌فرماید: «هیچ مسئولی نیست که مسؤولیت بعضی از مردم (در کشوری، استانی، شهرستان یا شهری) سپرد او شود، اما برای بهبود حال و رفاه مسلمانان کاری انجام ندهد و نسبت به رعیت خیرخواه و دلسوز نباشد، جان و مال مردم خود را عزیز نداند، این چنین مسؤولی داخل بهشت نمی‌شود.»
در حدیثی دیگر می‌فرماید:‌ «چنین مسؤولانی که مردم را فریب می‌دهند (وعده می‌دهند و وعده‌ها را عملی نمی‌کنند، در وقت انتخابات با شعارهای گوناگونی دربارهٔ رفاه، آسایش، آرامش مطرح می‌کنند که فقط شعار است و عملی نمی‌کنند، هدفشان فقط فریب کاری است) الله تعالی بهشت را بر این‌ها حرام قرار داده است.»
در حدیثی دیگر می‌فرماید:‌ چنین افرادی که بر مردم ظلم می‌کنند، شلاقی دارند مانند دم گاو و مردم را می‌زنند یا امروزه تفنگ دارند و مردم را با تیر می‌زنند، بوی بهشت هم به مشام این‌ها نمی‌رسد، بوی بهشتی که از مسیر پانصد سال راه حس می‌شود.
حضرت عایشه رضی الله عنها می‌گوید: من از رسول الله صلی الله علیه وسلم شنیدم که در منزل من دعا می‌کرد، برای مسؤولان امر دعا خیر و دعای بد کرد و فرمود: ای الله! کسی که حقوق امت من سپرد او می‌شود و نسبت به مردم سخت‌گیری می‌کند و مردم را در تنگنا قرار می‌دهد، رفاه، آسایش، آسانی و امنیت مردم را سلب می‌کند، تو هم بر چنین افرادی سخت بگیر! و ای الله! کسی که امور امت من سپرد او شد و با مردم با مهربانی و نرمی برخورد کرد، تو نیز بر او به نرمی و مهربانی برخورد کن.
مسؤولان امر این احادیث رسول الله صلی الله علیه وسلم را نصب العین خود قرار دهند و صدای عدالت خواهی و حق‌طلبی حضرت شیخ‌الإسلام مولانا عبدالحمید را که زبان گویای تمام آزادی‌خواهان و عدالت‌خواهان و حق‌طلبان جهان است، بشنوند.
الحمدلله بعد از عید سعید فطر علمای مختلف استان و خارج استان گروه گروه به مسجد جامع مکی و نزد حضرت شیخ الاسلام مشرف شده‌اند و با ایشان تجدید بیعت و تجدید میثاق کرده‌اند. این نشانهٔ کرامت و محبوبیت حضرت شیخ‌الإسلام مولانا عبدالحمید است که صدای تمام مظلومان جهان قرار گرفته است و دادخواهی ایشان به تمام گوشه و کنار جهان رسیده است و توانسته رویهٔ اعتدالی و بسیار مثبتی از دین مبین اسلام به جهانیان نشان دهند.
الله تعالی ایشان را از دجل دجالان و از ستم ستمگران در پناه خویش حفاظت کند و الله تعالی سایه حضرت شیخ الاسلام و سایر علما را مستدام بدارد و آن ها را به وسیلهٔ روح القدس تقویت کند.