گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان امروز شنبه (٢٩/دی/١٣٩٧) با حضور در کمیسیون انتخابات افغانستان، به عنوان نامزد ریاست جمهوری در انتخابات آینده ثبت نام کرد. به گزارش سنت‌آنلاین، حکمتیار با بیان این‌که دولت کنونی برای صلح، حل بحران، رسیدگی به فقر و رفع گرسنگی برنامه‌ای ندارد گفت: این نظام تا گلو در فساد غرق […]

گلبدین حکمتیار، نامزد ریاست جمهوری افغانستان شدگلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان امروز شنبه (٢٩/دی/١٣٩٧) با حضور در کمیسیون انتخابات افغانستان، به عنوان نامزد ریاست جمهوری در انتخابات آینده ثبت نام کرد.

به گزارش سنت‌آنلاین، حکمتیار با بیان این‌که دولت کنونی برای صلح، حل بحران، رسیدگی به فقر و رفع گرسنگی برنامه‌ای ندارد گفت: این نظام تا گلو در فساد غرق است و باید از طریق قانونی برطرف شود؛ زیرا نظام فدرالی باعث تجزیه کشور و نظام صدارتی نیز نتیجه معکوس دارد.

وی افزود: درصورتیکه رئیس جمهوری افغانستان شود، طرح قانون اساسی را که خودش تدوین کرده به لویه جرگه برای تصویب خواهد داد.

گفتنی‌ست، روند ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از (١/دی/١٣٩٧) آغاز شده و تا پایان آن فقط یک روز دیگر باقی مانده است، ولی تاکنون ٩ نفر به شمول، احمد ولی مسعود، محمد حنیف اتمر، عبدالطیف پدرام، حکیم تورسن، سید نورالله جلیلی، عنایت الله حفیظ، زلمی رسول، نورالحق علومی و فرامرز تمنا برای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ثبت نام کرده‌اند.