سنت‌آنلاین| مردم دین‌دوست سراوان دیروز (۸ مرداد ۱۳۹۹) با پیکر خطیب توانا و سخنور شهرشان، مولانا محمّد کریم سپاهیان، وداع کردند؛ ایشان که سال‌ها بود از بیماری قند و عارضهٔ قلبی رنج می‌برد، شامگاه دوشنبه (٦ مرداد) در بیمارستانی در مشهد داعی اجل را لبیک گفت. وی به سال ۱۳۳٦ ش. در روستای دزک سراوان […]

سنت‌آنلاین| مردم دین‌دوست سراوان دیروز (۸ مرداد ۱۳۹۹) با پیکر خطیب توانا و سخنور شهرشان، مولانا محمّد کریم سپاهیان، وداع کردند؛ ایشان که سال‌ها بود از بیماری قند و عارضهٔ قلبی رنج می‌برد، شامگاه دوشنبه (٦ مرداد) در بیمارستانی در مشهد داعی اجل را لبیک گفت.
وی به سال ۱۳۳٦ ش. در روستای دزک سراوان به دنیا آمد. مادرش را در همان اوان کودکی از دست داد و کودکی‌اش را با پدر نابینایش گذراند که او را پنج وقت نماز به مسجد می‌برد و همین سبب علاقهٔ او به مسجد و فراگیری قرآن کریم شد تا اینکه به دبستان بزرگمهر زنگیان رفت و دورهٔ ابتدایی را به اتمام رساند. دیری نگذشت که پدرش نیز از دنیا رفت و او تحصیلات دینی‌اش را در مدرسهٔ مجمع العلوم سرجو سراوان آغاز کرد و بعد از گذشت چهار ماه راهی پاکستان شد و در دارالعلوم کراچی ثبت‌نام کرد. سپس به مدرسهٔ دارالخیر صدیقیه کراچی رفت و از همانجا دانش‌آموخته شد.
از اساتید دوران تحصیل ایشان می‌توان به قاری رعایت‌الله، مولانا محمّد اسحاق مدنی، مولانا سحبان محمود، مولانا اسفندیارخان، مولانا محمد حسین بلوچ و مولانا شیرین‌محمّد اشاره کرد.
مولوی محمّد کریم، پس از بازگشت به وطن، کار خود را در سراوان با تبلیغ و امر به معروف و نهی از منکر شروع کرد؛ بعدها به پیشنهاد مولانا غلامرسول به عنوان استاد در مدرسهٔ علوم دینی اشاعت التوحید سراوان مشغول به کار شد، همزمان نیز امامت جمعهٔ مسجد جامع هوشک سراوان را نیز برعهده گرفت و این اواخر در امور مذهبی با دانشگاه آزاد اسلامی نیز همکاری داشت.
نماز جنازهٔ ایشان بعد از ظهر چهارشنبه (۸ مرداد) به امامت مولانا سید عبدالصمد ساداتی در محل مدرسهٔ اشاعت التوحید سراوان اقامه شد. اللهم اغفر له وارحمه وعافه واعف عنه وأکرم نزله ووسع مدخله واغسله بماء الثلج والبرد ونقه من الخطایا کما ینقی الثوب الأبیض من الدنس.