یسرا سلیمانی، دختر نابغۀ بلوچ برای سوّمین بار پیاپی موفّق شد قهرمان مسابقات محاسبات ذهنی جهان ۲۰۱۸ شود، این مسابقات در مالزی برگزار شد. به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از بلوچ‌نیوز، یسرا سلیمانی اهل شهرستان فنوج استان سیستان و بلوچستان، قهرمان دو دورۀ مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی «چرتکه» با حمایت منطقه‌ی آزاد چابهار به […]

یسرا سلیمانی، دختر نابغۀ بلوچ برای سوّمین بار پیاپی موفّق شد قهرمان مسابقات محاسبات ذهنی جهان ۲۰۱۸ شود، این مسابقات در مالزی برگزار شد.

به گزارش سنت‌آنلاین به نقل از بلوچ‌نیوز، یسرا سلیمانی اهل شهرستان فنوج استان سیستان و بلوچستان، قهرمان دو دورۀ مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی «چرتکه» با حمایت منطقه‌ی آزاد چابهار به مسابقات جهانی ۲۰۱۸ مالزی اعزام شده بود.

سلیمانی دانش‌آموز پایه‌ی ششم ابتدایی، سال گذشته هم در مسابقات جهانی چرتکه در مالزی، از بین ٢٢٠٠ نفر دانش‌آموز شرکت‌کننده از ٧٥ کشور جهان، توانست قهرمان این رقابت شود.

وی در دو سال متوالی در سال‌های ٢٠١٦ و ٢٠١٧ موفّق شد در مسابقات جهانی چرتکه شرکت کند و در هر دو سال توانست در این مسابقات که به مسابقات یوسی مَس (ucmas) معروف است رتبه‌ی نخست جهانی را کسب کند.

پدر وی درباب موفّقیّت دخترش اظهار داشت: «دخترم از هوش و‌ استعداد بالایی برخوردار است به‌طوریکه یسرا می‌تواند ۲۰۰ سؤال ریاضی را در کمتر از ۸ دقیقه حلّ کند.

وی افزود: «یسرا در دو سطح از مسابقات یعنی سطح اینتر A. و اینتر B. جهانی شرکت کرده است و هر دو سال هم در هر دو سطح قهرمان جهان شده است. قهرمان مسابقات محاسبات ذهنی جهان ۲۰۱۸ علاوه بر اینکه قهرمان مسابقات جهانی چرتکه‌ی امارات متحده و مالزی شده است بلکه او قهرمان‌ مسابقات چرتکه‌ی کشوری نیز هست.

یسرا سلیمانی بومی استان سیستان و ‌بلوچستان از شهرستان فنوج است. فنوج در جنوب غربی بلوچستان و ۱۶۲کیلومتری جنوب شهرستان ایرانشهر و ۵۵۰ کیلومتری مرکز استان (زاهدان) و ۱۷۷۵ کیلومتری مرکز کشور (تهران) قرار دارد.