خطیب مسجدالاقصی به گزارش‌ها در مورد اینکه توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی شامل بندی مربوط به مسجدالاقصی و تغییرات در شهر قدس اشغالی است، واکنش نشان داد. عکرمه صبری، رئیس هیأت عالی اسلامی بیت‌المقدس و خطیب مسجدالاقصی تأکید کرد که امارات حق دخل و تصرف در امور مربوط به مسجدالاقصی از قبیل […]

خطیب الاقصی: امارات حق دخل و تصرف در مسجدالاقصی را ندارد

خطیب مسجدالاقصی به گزارش‌ها در مورد اینکه توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی شامل بندی مربوط به مسجدالاقصی و تغییرات در شهر قدس اشغالی است، واکنش نشان داد.

عکرمه صبری، رئیس هیأت عالی اسلامی بیت‌المقدس و خطیب مسجدالاقصی تأکید کرد که امارات حق دخل و تصرف در امور مربوط به مسجدالاقصی از قبیل اجازه دادن به یهودیان برای برگزاری مراسم و مناسک خود در این مسجد را ندارد.

صبری در ادامه افزود: در سایه آنچه رسانه‌ها در این خصوص منتشر کرده‌اند، ما بار دیگر تأکید می‌کنیم مسجدالاقصی با تمامی دیوارها، ساختمان‌ها، تأسیسات و صحن‌ها تنها برای مسلمانان است و این مسأله به شورای امنیت یا هیچ هیأت سازمان ملل دیگری ارتباطی ندارد.

خطیب مسجد الاقصی همچنین تصریح کرد، هیچ انسانی نمی‌تواند حتی ذره‌ای از خاک مسجدالاقصی چشم پوشی کند.

وی تاکید کرد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که پیروان سایر ادیان، مراسم و مناسک خود را در مسجد الاقصی و یا در صحن‌های آن برگزار کنند؛ این موضوع، امری مردود است و ما هرگز اجازه آن را نخواهیم داد.

وی همچنین عنوان داشت، هیچ انسانی حق مداخله در امور مربوط به مسلمانان و مسجدالاقصی را ندارد.

صبری در خصوص تلاش اشغالگران برای سیطره بر مسجدالاقصی به ویژه از طریق توافق امارات و رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط، اظهار داشت: هیچ کشور یا قدرتی حق دخل و تصرف در مسجدالاقصی را ندارد و این امری مردود است و امکان چشم‌پوشی حتی ذره‌ای از خاک آن را نداریم و مسئولیت کامل آن برعهده هر کشور یا قدرتی است که در هرگونه لطمه وارد کردن به حرمت این مسجد سهیم بوده باشند.

امارات سومین کشور عربی است که پس از مصر در سال ۱۹۷۹ و اردن در سال ۱۹۹۴ با رژیم صهیونیستی توافق صلح امضا کرد.

در سیزدهم اوت، واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا؛ محمد بن‌ زاید، ولیعهد ابوظبی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند که از این پس همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

تشکیلات خودگردان فلسطین و تعدادی از کشورهای عربی مخالفت خود را با این توافق اعلام کردند و رهبری فلسطین آن را “خیانت” توصیف کرد./ایسنا