چندی پیش نشریهٔ شارلی ابدو با توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وسلم قلوب مسلمانانِ جهان را جریحه‌دار کرد. چند روز بعد از این جریان رئیس جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون، با حمایت از این اقدام هتاکانه، خشم مسلمانان را برانگیخت. بدون تردید چنین اقداماتِ موهن و گستاخانه مؤید عداوتی است که […]

چندی پیش نشریهٔ شارلی ابدو با توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وسلم قلوب مسلمانانِ جهان را جریحه‌دار کرد. چند روز بعد از این جریان رئیس جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون، با حمایت از این اقدام هتاکانه، خشم مسلمانان را برانگیخت.
بدون تردید چنین اقداماتِ موهن و گستاخانه مؤید عداوتی است که از عمق وجود کسانی بر می‌آید که از گسترش دین مبین اسلام در اروپا نگران و خشمگین هستند؛ چنانکه در کلیپ کوتاهی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، می‌بینیم که یک کشیش فرانسوی از گسترش اسلام‌گرایی در اروپا و از اینکه نام محمّد به عنوان پرطرفدارترین نام در دنیا می‌درخشد، اظهار نگرانی می‌کند. او در ادامهٔ سخنانش از بی‌تفاوتی مردم نسبت به این مسأله گلایه کرده و به آنها هشدار می‌دهد که اگر همچنان بی‌تفاوت باشند، در آینده‌ای نه چندان دور، مسلمانان، اروپا را خواهند گرفت و فرانسه نیز به دست مسلمانان خواهد افتاد. این روحانی مسیحی در پایانِ اظهاراتش همهٔ مردم را به مشارکت در برنامه‌هایی که کلیسا علیه دین اسلام برنامه‌ریزی کرده است، فرا می‌خواند.
آری آنان سخت نگرانند!
نگران از اینکه همه روزه سینه‌های بیشتری به حرارت ایمانی حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه وسلم)، شرف‌یاب می گردند. دشمنان در این میان بیشتر از اسلام آوردن افراد خاص چون دانشمندان، مستشرقین و رجال سیاسی نگران هستند تا اسلام آوردن افراد عادی.
بسیار بودند انسان‌هایی که روزی در جبههٔ دشمن برای نابودی اسلام شمشیر از غلاف می‌کشیدند، اما چون نور هدایت الهی بر قلب‌هایشان تابیدن گرفت و به آغوش اسلام گرویدند، فقط برای دفاع از اسلام و إعلای کلمة الله شمشیر زدند و با همهٔ استعداد و توانایی‌شان به خدمت قرآن درآمده و چه بسا در این راه جان‌هایشان را فدا نمودند.
تاریخ از اینگونه افراد بسیار سراغ دارد؛ نمونه‌اش عمر فاروق، خالد بن ولید، عکرمه – رضی الله عنهم أجمعین- است و… و….
در عصر حاضر نیز بسیاری از مستشرقان، اسلام‌ستیزان و رجال سیاسی که زمانی فعالیت‌های ضد اسلامی داشته‌اند، بالأخره شاهد روزی بودند که حقیقت اسلام برایشان آشکار گردید و به اسلام مشرف شدند. نمونه‌اش «آرنود وان دورن»، اسلام‌هراس سابق هلندی که در ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم مشارکت داشت، در فوریهٔ ۲۰۱۳ مسلمان شده و اکنون به عنوان یک فعال در جماعت‌های اسلامی در هلند و خارج از آن فعالیت می‌کند و پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) را الگوی بی‌نظیر خود می‌داند و همگان را به اتباع آن‌حضرت صلی الله علیه وآله وسلم فرامی‌خواند.
یا نمونه‌ای دیگر «جورام فان کاورن»، نمایندهٔ یکی از احزاب اسلام‌ستیز در هلند که در زمان حضورش در پارلمان هلند خواهان اعمال محدودیت‌هایی برای مسلمانان در این کشور بود و در انتقاد از اسلام قلم‌فرسایی می‌کرد، در اکتبر ۲۰۱۸ اسلام آوردنش را اعلان کرد و از نوشتن کتابی در دفاع از اسلام و رد افکار منفی علیه آن، خبر داد.
اسلام آوردن خانم «سوفی پترونن»، همان زن فرانسوی که به عنوان مسیحی تبشیری به کشور مالی رفته و در آنجا اسیر شده بود، دولت فرانسه در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۲۰ به مناسبت آزادی او جشنی ترتیب می‌دهد و امانوئل ماکرون شخصاً برای استقبالش به فرودگاه پاریس می‌رود و هنگامی که خانم سوفی پترونن از هواپیما پیاده می‌شود، ماکرون او را صدا می‌زند، اما در کمال تعجب! او در جواب ماکرون، از اسلام آوردنش و تغییر نامش به مریم خبر می‌دهد و ماکرون با شنیدن این خبر در شوکی بزرگ فرو می‌رود.
آری آنان سخت نگران‌اند!
نگران از به اهتزاز در آمدن پرچم اسلام در سرتاسر این عالم.
نگران از اینکه روزی فرا رسد که نوای ملکوتی اذان از بلندای بزرگ‌ترین برج‌های اروپا طنین‌انداز شود و دیگر صدای زنگ کلیسا به گوش نرسد.
آنان سخت نگران‌اند!
نگران از اینکه بار دیگر حکومت اسلامی در دنیا حکم‌فرما شود و عدالت اسلام، فرصت چپاول و شهوت‌پرستی را از آنان بگیرد.
اینجاست که آنان آستین عداوت و کینهٔ دیرینه علیه دین اسلام را بالا زده و برای تضعیف و نابودی این دین دست به هر کاری می‌زنند؛ از کشتار بی‌رحمانه در جنگ‌های صلیبی گرفته تا سر بریدن مردم بی‌دفاع در الجزایر. گاهی هم آتش خشم خود را با توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و سلم فرو می‌برند.
بی‌شک توهین به شخصیتی که دومیلیارد انسان از او پیروی می‌کند، اقدامی بسیار زشت و قبیح و به دور از انسانیت می‌باشد که عاملین آن پروندهٔ خود را در تاریخ بشریت سیاه کرده و نفرین ملت مسلمان و ملت‌های آزادهٔ دنیا را نصیب خود کرده‌اند.
بر امت مسلمان لازم است که در دفاع از ساحت مقدس رسول الله صلی الله علیه وسلم تمام نیرو و توان خود را به کار گرفته و در این عرصه از هیچ جان‌فشانی‌ای دریغ نورزد.
مسلمانان باید با سیرهٔ پاک رسول الله صلی الله علیه وسلم که کامل‌ترین و زیباترینِ سیره‌هاست، ارتباط عمیقی برقرار کرده و در تمامی امور زندگی به رهنمودهای آن‌حضرت صلی الله علیه وسلم تمسک جویند و فرزندانشان را با محبت پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم پرورش دهند و همچون صحابه با تمسک به سیرت و سنت رسول الله صلی الله علیه وسلم الگویی از ارزش‌های اخلاقی و اسلامی باشند و با اخلاق، رفتار و عملشان دل‌های جهانیان را به سوی دین اسلام و سیرهٔ طیبهٔ آن حضرت صلی الله علیه وسلم جذب نمایند.
مسلمانان باید با اتحاد و همبستگی در جای جای جهان خشم و انزجار خود را از این اقدام موهن را اعلام کرده و به هتاکان گوشزد نمایند که عشق رسول الله صلی الله علیه وسلم در قلب‌های این امت می‌تپد و هر نوع بی‌ادبی نسبت به ساحت مقدسش برای فرزندان امت قابل تحمل نیست.
سران کشورهای اسلامی روابط خود را با دولت فرانسه قطع کرده و همراه با ملت مسلمان همچنان به تحریم کالاهای فرانسوی ادامه دهند، دولت فرانسه را تحت فشار قرار داده و او را به معذرت‌خواهی از امت اسلام و تصویب قانونی جدید مبنی بر ممنوعیت اهانت به مقدسات ادیان و مذاهب وادار نمایند.
از آنجایی که پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وسلم معلمی خیرخواه برای همهٔ بشریت بودند و تداوم چنین اقدامات توهین‌آمیزی می‌تواند برای همه جهان و به خصوص اروپا فاجعه‌بار باشد، بر جامعهٔ بشریت لازم است که این اقدامات موهن را به شدت محکوم نمایند.
نیز از سازمان ملل و همهٔ دولت‌های جهان که ندای خیرخواهی برای بشریت را سر می‌دهند، انتظار می‌رود که ضمن محکوم نمودن چنین حرکات توهین‌آمیزی که مغایر با صلح و امنیت جهانی است، اقداماتی را اتخاذ نمایند که جهان دیگر شاهد توهین و بی‌حرمتی به مقدسات هیچ دین و مذهبی نباشد.

✍🏻 محمد اکبر لطیفی